چگونه گالانتین مرغ کامل را با استفاده از سبزیجات درست کنیم؟

چگونه گالانتین مرغ کامل را با استفاده از سبزیجات درست کنیم؟

طرز تهیه گالانتین مرغ کامل با استفاده از سبزیجات

همانطور که از عنوان این غذا مشخص است گالانتین مرغ کامل با استفاده از مرغ کامل تهیه میشود و پس از پخت کامل آن مرغ را به شکل رولت برش میزنیم و مرغی که در این گالانتین استفاده میشود بهتر است هیچگونه چربی و پارگی پوستی نداشته باشد.

مرغ درشت ( بدون چربی و پارگی پوست) ۱ عدد  .  نخود سبز ۱ فنجان  .  زرده تخم مرغ ۲ عدد

قارچ سفید خرد شده ۲۵۰ گرم  .  پیاز متوسط ۳ عدد  .  جعفری خرد شده ۱/۲ فنجان

خلال بادام بو داده ۲ قاشق سوپخوری  .  خلال پسته ۲ قاشق سوپخوری  .  کره ۵۰ گرم

مغز نان باگت (مغز نان در نصف پیمانه شیر خیس و نرم شود) ۱ عدد  .  روغن سرخ کردنی

سبزی معطر (نعناع، ترخان و پیازچه) یک دسته  . ادویه کاری  به دلخواه

 

چگونه گالانتین مرغ کامل را با استفاده از سبزیجات درست کنیم؟

۲ عدد پیاز را خرد کنید و در تابه با ۳ قاشق روغن آن را سرخ کنید. قارچ را به پیاز افزوده و کمی سرخ کنید. مواد را از روی حرارت بردارید و جعفری خرد شده، خلال بادام، خلال پسته و مغز نان خیس شده در شیر را همراه با کره  و زرده تخم مرغ داخل تابه بریزید و مواد را خوب باهم مخلوط کنید.مرغ را حاضر کنید تا تمام استخوانهای بدن آن را بیرون بیاورید. به این صورت عمل کنید:

نوک بال مرغ را قطع کنید. پارگی زیر شکم مرغ را بدوزید. با نوک کارد از زیر گردن تا انتهای ده چجاک عمیقی بدهید. با احتیاط گوشتهای پشت مرغ را از استخوان جدا کنید و مفصل ران را از استخوان پشت قطع کنید. گوشتهای ماهیچه را از استخوان جدا نموده و استخوان ماهیچه و ران را خارج کنید.گوشتهای سینه را از استخوان جدا کنید و مفصل بال را ببرید.استخوان پشت و سینه را بیرون بیاورید و گردن مرغ را نیز خارج کنید. در نهایت فقط استخوانهای بال می ماند.

مرغ را بشوئید و خشک کنید.کمی نمک و فلفل روی سطح مرغ بپاشید و سپس از موادی که قبلا آماده کرده بودید در رانهای مرغ فرو ببرید. بقیه مواد را روی بدنه مرغ بریزید و پشت آن را با نخ و سوزن بدوزید به طوری شکل اولیه خود را پیدا کند.استخوانهای مرغ را قطعه قطعه کنید. ۱ عدد پیاز را خرد کنید و با دسته سبزیجات معطر و کمی سیر درون یک قابلمه بزرگ بریزید.مرغ را روی آنها قرار دهید و یک لیوان آب و کمی نمک و فلفل روی آن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ آرام آرام بپزد.

هنگامی که مرغ پخت، آن را بیرون بیاورید و نخهای اضافه را بچینید. آب مرغ را در یک شیر جوش بریزید و با ادویه کاری کمی جوش بدهید. مرغ را در ظرف سرو غذا ریخته و از سس مرغ روی آن بریزید و با نخود سبز تزئین نمایید.نکته: گالانتین مرغ را می توانید قبل از سرو کردن به برش بزنید و آن را به صورت لقمه ای میل کنید. گالانتین را می توانید با فیله مرغ به صورت رولی درست کنید. برای پخن گالانتین از فر هم می توانید استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.