پخت استیک و تاگلیاتای آرتیشو یا کنگر فرنگی با استفاده از رزماری

پخت استیک و تاگلیاتای آرتیشو یا کنگر فرنگی با استفاده از رزماری

پخت استیک و تاگلیاتای آرتیشو

مطلب زیر طرز پخت استیک و تاگلیاتای آرتشیو را برای شما قرار داده است این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی میباشد که در زیر آموزش پخت آنرا برایتان قرار داده ایم نام دیگر این غذا کنگر فرنگی میباشد.

مواد لازم برای پخت استیک و تاگلیاتای آرتیشو

گوشت راسته یا کفل گاو ۲۵۰ گرم ( چربی اضافی آن گرفته شده باشد)  .  رزماری تازه ۲ شاخه

روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری به اضافه ی ۱ قاشق چایخوری  .  منداب وحشی یا آراگولا ۵۰ گرم

برگه های آرتیشوی کباب شده ۸۰ گرم   .  پارمیزان ۱ قطعه ی کوچک برای تهیه تراشه های پنیر

شور شپله ۲ قاشق چایخوری بدون آب   .  سرکه بالزامیک ۲ قاشق چایخوری  .  نمک و فلفل سیاه

 

پخت استیک و تاگلیاتای آرتیشو یا کنگر فرنگی با استفاده از رزماری

ایتالیایی ها عاشق تاگلیاتا هستند ( معنی انگلیسی آن cut می باشد)، ترکیبی کلاسیک از استیک ذغالی، سبزی های تند و پارمیزان رنده شده.به نظر می سد هنگامی که هوا گرم می شود این غذا جایگزین بسیار مطلوبی برای استیک و سیب زمینی سرخ کرده است. این استیک از راسته ی گوساله است اما شما می توانید بخش های دیگر گوشت را نیز انتخاب کنید.طرز تهیه: اسیتک را در بشقابی قرار دهید. برگ های سوزنی رزماری را کاملا خرد کنید و با یک قاشق چایخوری روغن آن را به همه جای استیک بمالید. روی آن را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در دمای اتاق یا تا ۲۴ ساعت در یخچال به حال خود بگذارید.

ماهیتابه ی مخصوص فر را حرارت دهید اما خیلی داغ نشود. استیک را کاملا مزه دار کنید. آن را در ماهیتابه گذاشته بدون اینکه حرکتش دهید، بگذارید به مدت ۲ دقیقه بپزد (اگر نسبتا ضخیم است بگذارید ۱۲۰ ثانیه بپزد). استیک را با کفگیر یا انبر آشپزی روی کف ظرف فشار دهید تا روی گوشت شیارهای عمیق و طلایی رنگ حاصل شود.

پس از ۲ دقیقه استیک ها را برگردانید و بگذارید تا ۲ دقیقه ی دیگر بپزد. اگر در اطراف استیک به اندازه کافی چربی دارد، لبه ی آن را با استفاده از انبر رو به کف ماهیتابه قرار دهید-۳۰ ثانیه نگه دارید تا طلایی شوند. استیک را در بشقاب بکشید، روی آن را بپوشانید و بگذارید ۲ دقیقه بماند یعنی تا زمانی که با عصاره هایش احاطه شود.

هنگامی که استیک را به حال خود گذاشته اید، آراگولا و آرتشیو را روی آن پخش کنید. می توانید از یک پوست کن برای تهیه تراشه های پارمیزن استفاده کنید یا اینکه آن را درشت رنده کنید. شما به یک مشت کوچک از آن تراشه ها نیاز دارید. با استفاده از یک چاقوی تیز، استیک را به قطعات ضخیمی برش بزنید.استیک را کنار سالاد قرار دهید، سپس بقیه عصاره ی باقی مانده را روی آن بریزید. سالاد را با پارمیزان، کیپر و روغن و سرکه مخلوط کنید. بلافاصله سرو نمایید.

نکته:گوشت بسیار سرد احتمالا بیش از حد پخته خواهد شد، زیرا زمان زیادی می خواهد تا حرارت به مرکز آن برسد. و همین طور استیک مارینه شده از قبل. پس آن را ۳۰ دقیقه پیش از پخت از یخچال خارج کنید یا اینکه استیک را از یخچال در آورید، مواد مارینه را به آن مالیده و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

کاملا بستگی به شما دارد که چه استیکی را انتخاب کنید: فیله نرم ترین آنهاست، اما گران ترین آنها نیز است. از آنجا که فیله در سرتاسر گوشتش چربی کمی دارد، بهتر است که نیم پز شود. سرلیون یک انتخاب چند منظوره است. رنگ آن روشن اما بسیار نرم است. رامپ نیز یک گوشت خوش مزه و با ارزش است اما نرمی آن از سرلیون کمتر است.

بهتر است روغن را به گوشت بزنیم تا اینکه آن را به ماهیتابه اضافه کنیم-این کار باعث می شود از ماهیتابه دود کمتری بلند شود. اگر به محض قرار دادن گوشت در ماهیتابه صدای جلز ولز بلندی شنیده نشد، یعنی ماهیتابه به اندازه ی کافی گرم نبوه است و باید استیک را بردارید. بالا نگه داشتن حرارت کمک میکند تا گوشت برشته و قهوه ای رنگ شده و طعم خوبی بگیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.