چگونه یک استیک بادمجان و گوجه فرنگی طبخ کنیم؟

چگونه یک استیک بادمجان و گوجه فرنگی طبخ کنیم؟

آموزش پخت استیک بادمجان و گوجه فرنگی

در مطلب زیر طرز تهیه استیک بادمجان و گوجه فرنگی را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و همراه با طعمی متفاوت می باشد امیدوارم که از تهیه این غذا لذت ببرید.

بادمجان، جزو غذاهای پرطرفداری است که اگر کمی خلاقیت در تهیه آن به خرج بدهید، می‌توانید غذایی جدید و جذاب را سر میز غذا داشته باشید. از این رو در دستور آشپزی امروز، طرز تهیه استیک بادمجان و گوجه‌فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد. برای تهیه این غذای سبک و کم‌کالری به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

۱ عدد بادمجان متوسط و حلقه‌شده با پوست، نصف قاشق چای‌خوری نمک، ۶ قاشق چای‌خوری سس پستو، ۲ عدد گوجه‌فرنگی بزرگ و حلقه‌شده، ۱۳۰ گرم پنیر موزارلا، ۶ برگ ریحان تازه، ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا ۲ قاشق چای‌خوری از روغن را در تابه نچسبی گرم کنید.

روی حلقه‌های بادمجان کمی نمک بپاشید و هر دو طرف آنها را در تابه سرخ کنید. بادمجان‌ها را از تابه خارج کنید. روی هر کدام آنها یک حلقه گوجه‌فرنگی، یک برگ ریحان، مقداری پنیر موزارلا و سس پستو بریزید. این ترکیب را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیرها آب شوند. سرکه بالزامیک، باقیمانده روغن،

نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید و قبل از سرو بادمجان‌ها روی آنها بکشید. هر وعده از این غذا حدود ۱۴۵ کیلوکالری انرژی، ۱۱ گرم چربی، ۱۷ میلی‌گرم کلسترول، ۷ گرم کربوهیدرات، ۶ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۳۲۳ میلی‌گرم سدیم و ۳۰۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *