چگونه یک خوراک مرغ و لیمو محشر درست کنیم

چگونه یک خوراک مرغ و لیمو محشر درست کنیم

طرز پخت و تهیه ی خوراک مرغ و لیمو به بهترین روش

اگر می خواهید خوراک مرغ و لیمو درست کنید، این دستور آشپزی، یکی از بهترین روش های پخت خوراک مرغ و لیمو است. خوراک مرغ و لیمو، غذایی کم‌کالری و مناسب برای وعده شام افرادی است که رژیم لاغری دارند.

 

برای تهیه این خوراک خوش‌طعم برای ۴ نفر:

به ۱ عدد لیمو ترش درشت و تازه، نصف فنجان آب مرغ، ۳ قاشق غذاخوری سس سویا کم‌سدیم، ۲ قاشق چای‌خوری آرد ذرت، ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۴۵۰ گرم سینه مرغ بدون پوست و استخوان، ۳۰۰ گرم قارچ خردشده، ۱ فنجان هویج خردشده، ۲ فنجان نخودفرنگی، ۱ عدد پیازچه خردشده و ۱ قاشق غذاخوری سیر رنده‌شده نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا، ابتدا آب لیمو را بگیرید، ۳ قاشق غذاخوری از آن را با آب مرغ، سس سویا و آرد ذرت مخلوط کنید. روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. تکه‌های مرغ را به آن بیفزایید و ۵ دقیقه هر طرف آنها را تفت دهید. مرغ‌ها را از تابه خارج کنید و قارچ و هویج را داخل تابه بریزید. ۵ دقیقه هم آنها را تفت دهید. نخودفرنگی پخته، پیازچه (یه غذای خوشمزه با مرغ و پیازچه)، سیر و کمی دیگر از آبلیمو را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه هم این مواد را باهم تفت دهید. مخلوط آب مرغ را به تابه بیفزایید و تکه‌های مرغ را هم داخل آن بیندازید. حدود ۵ دقیقه اجازه دهید تا آب مرغ غلیظ شود و مرغ‌ها هم علاوه بر طعم گرفتن، مغزپخت بشوند. این غذا را گرم سرو کنید.

 

مشخصات غذایی خوراک مرغ و لیمو:

هر وعده از این خوراک مرغ حدود ۲۲۵ کیلوکالری انرژی، ‌۶ گرم چربی، ۶۳ میلی‌گرم کلسترول، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۲۷ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۴۴۸ میلی‌گرم سدیم و ۷۹۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۳ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ۱۵ درصد به آهن، ۶۰ درصد به ویتامین C و ۱۱۰ درصد به ویتامین A را تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.