کشف درمان جدید برای مبتلایان به بیماری آسم

کشف درمان جدید برای مبتلایان به بیماری آسم

درمان جدید بیماری آسم

بیماری آسم یکی از بیماریهایی می باشد که افراد زیادی از کوچک به بزرگ رادرگیر خود کرده است بنابراین در مطلب زیر به درمان جدید برای این بیماری اشاره کرده است.

محققان دانشگاه Cardiff انگلیس می‌گویند توانسته‌اند دلیل پایه‌ای آسم را بیابند و به کمک آن درمان‌های بهتری برای این بیماری پیشنهاد کنند. آسم نوعی بیماری مزمن التهابی است که راه‌های هوایی را درگیر می‌کند و با اسپاسم برونش‌ها و مشکلات تنفسی همراه می‌شود. محققان پس از بررسی‌ موشهای مبتلا به آسم و مقایسه بافت ریه آسماتیک و ریه سالم در انسان دریافتند می‌توان علائم بیماری

را به کمک مولکول‌هایی به نام کالسیلیتیک درمان کرد. به گفته محققان نوعی گیرنده و فرستنده کلسیم به نام (Casr) در بافت مجاری تنفسی وجود دارد و به دنبال مواجهه با مواد آلرژن، سیگار، دود وسایل نقلیه و… فعال می‌شود و فعالیت آن علائم مربوط به آسم مثل التهاب و تحریک راه‌های هوایی را به دنبال دارد.

به کمک مولکول کالسیلیتیک می‌توان Casr را غیرفعال کرد و علائم آسم را فرونشاند. در حال حاضر ۵ درصد بیماران مبتلا به آسم به درمان‌های موجود جواب نمی‌دهند اما درمان جدید می‌تواند هم برای این بیماران هم افراد مبتلا به ناراحتی‌های التهابی ریه مثل ذات‌الریه مزمن مفید باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *