داروی جدید بیماری آسم اختراع شد!!

داروی جدید بیماری آسم اختراع شد!!

اختراع داروی جدید آسم

بیماری آسم یکی از خطرناکترین و حساسترین بیماریها بشمار می رود بنابراین در مطلب زیر به احتراع یک داروی جدید برای درمان این بیماریها اشاره میکند امیدواریم که از این مطلب استفاده لازم را ببرید.

سازمان غذا و داروی آمریکا، پودر استنشاقی آلبوترول سولفات با نام تجاری رسپی کلیک (RespiClick) را مورد تایید قرار داده است. این پودر استنشاقی خشک، یک بتا آگونیست کوتاه اثر برای پیشگیری و درمان برونکواسپاسم در بیماران بالای ۱۲ سال است که به بیماری انسداد قابل برگشت

راه‌های هوایی مبتلایند و نیز برای پیشگیری از برونکواسپاسم ناشی از ورزش در بیماران بالای ۱۲ سال تجویز می‌شود. انتظار می‌رود که این دارو در ۳ماهه دوم ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار مصرف شده و در دسترس بیماران قرار گیرد. رسپی کلیک، اولین و تنها اسپری احیاکننده پودر خشک استنشاقی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان علائم حمله حاد آسم است.

دکتر دیوید برنستین از بخش روماتولوژی، آسم و ایمیونولوژی دانشگاه پزشکی سینسیناتی می‌گوید: «تایید رسپی کلیک از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، گام مهمی هم برای بیماران و هم برای پزشکان درگیر با این گروه از بیماران است.» اعلام نظر سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد این محصول،

براساس نتایج به دست آمده از ۸ مطالعه بالینی مقایسه‌ای روی اثربخشی و ایمنی رسپی کلیک در بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۲ سال مبتلا به آسم و برونکواسپاسم ناشی از ورزش انجام شده است. اثربخشی رسپی کلیک در مطالعات مذکور مطلوب و عوارض مشاهده شده طی این مطالعات مشابه آلبوترول بوده است.

شایع‌ترین عوارض گزارش شده با شیوع بیش از یک درصد در بیماران تحت درمان با رسپی کلیک عبارت بودند از کمردرد، درد عمومی بدن، سوء‌هاضمه، سردرد و درد سینوس‌ها و عفونت‌های مکرر بخش تحتانی مجاری ادراری. تووآ(Teva)، شرکت تولید‌کننده این محصول، در زمینه ابداع گزینه‌های درمانی و نیز سیستم‌های جدید در عرصه بیماری‌های تنفسی فعال است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *