کوکائین چه تاثیری بر اندام های داخلی دارد؟

کوکائین چه تاثیری بر اندام های داخلی دارد؟

تاثیر کوکائین بر اندام های داخلی

کوکائین جز یکی از بدترین نوع مواد مخدر می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر اندام های داخلی بدن دارد که در مطلب زیر به این تاثیرات اشاره می کنیم.

مصرف کوکائین می‌تواند روی اندام‌های داخلی بدن یا برخی عملکردهای خاص، اثرات منفی زیادی داشته باشد. این تاثیرات منفی تا حدی خطرناک هستند که درنهایت فرد به بیماری‌ها یا نارسایی‌های مختلفی مبتلا می‌شود و شاید هیچ وقت نتواند از شرّ آن‌ها خلاص شود. دستگاه گوارش:

مصرف کوکائین، رگ‌های خونی منتهی به روده را تنگ می‌کند و از این طریق، خون‌رسانی به روده را هم ضعیف می‌کند. درنتیجه، کمبود اکسیژن می‌تواند باعث بروز زخم در روده‌ها شود، یا حتی وضعیتی ایجاد کند که روده یا معده سوراخ شود. کلیه‌ها: مصرف کوکائین می‌تواند

از طریق فرآیند خاصی به‌نام رابدومیولیز،باعث بروز ناگهانی و منکوب‌کننده نارسایی کلیه شود. مصرف منظم کوکائین در بین افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌تواند آسیب‌های کلیوی ناشی از فشار خون بالا را در طولانی‌مدت تسریع کند. عملکرد جنسی: اگرچه کوکائین به‌عنوان نوعی ماده

مخدر شناخته می‌شود که غریزه جنسی را تقویت می‌کند، اما در واقع کاری می‌کند که میل جنسی شما دچار اختلال شود. مصرف مزمن کوکائین می‌تواند عملکرد جنسی مردان و زنان را مختل کند. در مردان، مصرف کوکائین می‌تواند حتی باعث تاخیر در انزال یا اختلال در انزال شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *