آثار زیان بار تلفن همراه بر روی روابط زوجین

آثار زیان بار تلفن همراه بر روی روابط زوجین

تاثیر تلفن همراه بر روابط زوجین

در مطلب زیر آثار مخربی که تلفن همراه می تواند بر روی روابط زوج ها داشته باشد را برایتان قرار داده ایم در مدت زمانی که تمامی حواس آنها به گوشی شان معطوف می گردد روابط آنها رو به نابودی خواهد گذاشت.

امروزه بیشتر افراد در جهان اینترنتی سیر می‌کنند و با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، درگیر شبکه‌های مختلف مجازی شده‌اند. گروهی از محققان دانشگاه بیلور با توجه به همین پیش‌زمینه، مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد استفاده از تلفن همراه هوشمند به روابط عاشقانه زوج‌ها آسیب می‌رساند

و می‌تواند به افسردگی منجر شود. گزارشی از این مطالعه در Computers in Human Behavior منتشر شده است. آنان در این مطالعه، ۳۰۸ نفر را بررسی کردند تا تاثیر استفاده از تلفن همراه هوشمند‌ روی روابطه شخصی‌شان را ارزیابی کنند. بعد براساس نتایج این ارزیابی، یک مقیاس ۹ درجه‌ای برای استفاده از تلفن همراه هوشمند تنظیم کردند

و از ۱۴۵ نفر خواستند تا این مقیاس‌ها را انتخاب کنند. به اضافه این‌که میزان رضایت از رابطه، رضایت از زندگی و احتمال ‌افسردگی را هم اندازه‌گیری کردند. درنهایت، ۴۶.۳ درصد از افراد حاضر در این مطالعه اذعان کردند که وقتی همسرشان در کنارشان حاضر است، شدیدا با تلفن همراه هوشمند درگیر می‌شود و دیگر به آن‌ها توجه نمی‌کند.

حتی ۲۲.۶ درصد از این افراد اظهار کردند که این وضعیت باعث دعوا بین آن‌ها شده است و ۳۶.۶ درصدشان نیز گفتند که این حالت باعث شده است که گاهی اوقات احساس افسردگی کنند. مسئولان مطالعه می‌گویند که درگیر شدن شدید همسر با تلفن همراه هوشمند، بین زوج‌ها ضدیت ایجاد می‌کند و درنهایت به کاهش میزان رضایت از ازدواج و زندگی برای طرف مقابل منجر می‌شود و حتی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.