عواقب تحقیر کردن همسر

عواقب تحقیر کردن همسر

تحقیر کردن همسر چه عواقبی دارد؟

در مطلب زیر در مورد تحقیر کردن همسر صحبت میکنیم تحقیر کردن همسر تبعاتی بهمراه دارد که در مطلب زیر به آن اشاره میکنیم و تمامی زوج ها باید از این نکات پیروی کنند.

وقتی که عیب‌جویی یک مرحله جلوتر می‌رود به تحقیر تبدیل می‌شود. دقیقا وقتی که کسی به همسرش به‌عنوان فردی حمله می‌کند که هیچ نکته مثبتی در وجود او نیست. تحقیر کردن با بی‌احترامی و توهین همراه است، و کسی که این کار را انجام می‌دهد، خودبه‌خود در سطح خیلی بالاتری نسبت به همسرش قرار می‌گیرد.

تحقیر می‌تواند با مسخره کردن، کنایه‌های نیش‌دار یا حرکاتی در زبان بدن همراه باشد که فرد مقابل را در موقعیت آزاردهنده‌ای قرار می‌دهد. برای این‌که تحقیر را از زندگی‌تان کنار بگذارید، باید صبر در مقابل آن را پایین بیاورید. البته منظور این نیست که وارد دعوای اساسی شوید!

بلکه باید در کنار هم برای ساختن یک رابطه دوطرفه سالم‌تر، معاشرت موثرتر و قدردانی بیشتر نسبت به هم تلاش کنید. رابطه‌ای که همراه با تحقیر دائمی باشد، به زوج‌درمانی نیاز دارد تا به هر دو طرف کمک کند که تغییرات مثبتی در رابطه‌شان به وجود بیاورند. گارد تدافعی گرفتن در مقابل مشکلات،

سبک خوبی برای همسر بودن نیست. واکنش نشان دادن نسبت به حمله طرف مقابل از طریق دفاع کردن و برگرداندن حمله به سمت خودش، چیزی نیست که جایی در زندگی مشترک داشته باشد. شما نباید در نقش یک قربانی قرار بگیرید. بنابراین اگر مشکلی پیش می‌آید، ابتدا به شکایت همسرتان گوش کنید،

بعد با او همدردی کنید و بخشی از مسئولیت را نسبت به مشکل بپذیرید. شما می‌توانید به همسرتان نشان دهید که در کدام قسمت حق دارید، اما بعد از این‌که صادقانه با او همدردی کردید. یعنی وقتی همسرتان احساس کند که شما واقعا می‌خواهید درد و رنج او را تسکین دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *