آسیب رسیدن به عروق خونی با کشیدن سیگار در صبحگاه

آسیب رسیدن به عروق خونی با کشیدن سیگار در صبحگاه

تاثیرات سیگار بر عروق خونی

معمولا افراد بسیار زیادی هستند که صبح ناشتا قبل از صبحانه خوردن شروع به کشیدن سیگار می کنند که معمولا این دود سیگار به عروق خونی فرد آسیب میرساند.

برای بعضی از سیگاری‌ها، شروع صبح مساوی است با نوشیدن چای یا قهوه و سیگار کشیدن در کنار خواندن روزنامه یا فقط همان نوشیدن قهوه و چای در کنار سیگار کشیدن. با این‌حال، خبر بد این است که این عادت روزمره، علاوه بر مضر بودن برای سلامت عمومی افراد، خصوصا برای سلامتی عروق خونی ضرر دارد.

یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of the American College of Cardiology، نشان می‌دهد که ترکیب سیگار کشیدن و دریافت کافئین می‌تواند به سخت شدن عروق خونی منجر شود و می‌تواند دیواره عروق را ضعیف کند. راه‌حل اصلی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی این است

که صبح‌ها سیگار نکشید و فقط از چای و قهوه خود در کنار صبحانه لذت ببرید. توصیه موسسات معتبر سرطان این است که صبح خودتان را با آرامش شروع کنید و با استفاده از بوی قهوه، پنج بار نفس عمیق بکشید. بعد هم باید لیست کارهای روز را تنظیم کنید.

اگر هم در حال ترک کردن سیگار هستید و کمی عصبی شده‌اید، بهتر است از قهوه بدون کافئین استفاده کنید تا تحریک‌پذیری عصبی باعث آزار و اذیت شما نشود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *