آسیب های تحمل سختی در شش سال اول زندگی

آسیب های تحمل سختی در شش سال اول زندگی

کودکانی که شرایط سختی در شش سال اول زندگی خود تجربه کرده اند، در سنین بزرگسالی دچار اضطراب و استرس زیادی خواهند شد، تحمل مرارت و سختی در شش سال اول زندگی پیامدهای ناگواری روحی و روانی برای کودکان دربردارد، پژوهش ها و مطالعات اخیر خبر از کاهش رشد مغز در این کودکان میدهد.

یکی از مطالعات اخیر که در JAMA به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که سختی‌های زیاد در شش سال اول زندگی، با میزان بالاتری از علائم درون‌گرایی مثل افسردگی و اضطراب در دوران کودکی همراه است. محققان این مطالعه معتقدند که این مسئله حتی بر روی ساختار مغز انسان در فاصله ۱۸ تا ۲۱ سالگی تاثیر می‌گذارد و باعث تغییر آن می‌شود.

این محققان انگلیسی در این مطالعه به بررسی این مسئله پرداختند که تجارب نامطلوب در شش سال اول زندگی چگونه باعث تغییرات خاصی در حجم ماده خاکستری مغز در دوره جوانی می‌شود. برای انجام این کار ۴۹۴ مادر و پسر مورد بررسی قرار گرفتند که ۶ سال اول سختی را گذرانده بودند و میزان علائم افسردگی یا اختلال اضطراب آنان در سنین ۷، ۱۰ و ۱۳ سالگی بررسی شد. ضمن این‌که وضعیت مغزی آن‌ها در دوران جوانی با استفاده از MRI زیر نظر قرار گرفت. نتایج نهایی نشان داد که سختی در شش سال اول زندگی با حجم کم‌تر ماده خاکستری مغز و تغییرات در ساختار مغز و علائم افسردگی و اختلال اضطراب همراه است. این محققان معتقدند که باید به دوران کودکی به عنوان یه دوران فرصت مهم نگاه کرد که می‌توان در آن از اختلال‌های مختلف در رشد مغز و ایجاد مشکلاتی مثل افسردگی جلوگیری کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.