پروبیوتیک ها و بیش فعالی

پروبیوتیک ها و بیش فعالی

مصرف پروبیوتیک ها می تواند باعث کاهش اختلال بیش فعالی در اطفال شود،نظر متخصصین تغذیه را در این باره جویا شدیم، اگر فرزندتان از اختلال عدم تمرکز رنج میبرد، بهتر است مصرف پروبیوتیک ها را برای وی در پیش بگیرید و این محصولات ارزشمند خوراکی را در برنامه غذایی وی بگنجانید.

به طور کلی مشکل عدم تمرکز کافی که ممکن است با بیش فعالی همراه باشد، در سنین کودکی تشخیص داده می‌شود و اغلب به دو شکل بروز می‌کند: یا کودک به سختی می‌تواند تمرکز کند یا توان ‌کنترل رفتارهای خویش را ندارد. بدون شک مشورت با متخصصان تغذیه در کنترل این مسأله بسیار مؤثرخواهد بود و در کنار معالجات پزشکی، ایجاد یک سری تغییرات در برنامه غذایی کودکی که از این بیماری عصبی رنج می‌برد، ‌کمک بزرگی خواهد کرد.تا کنون در دو بخش به مواد غذایی سرشار از پروتئین و گلوسیدهای مرکب و گوشت بدون چربی گاو، لوبیا، عدس و دیگر مواد غذایی حاوی آهن اشاره کردیم. در بخش سوم به پرو بیوتیک‌ها نگاهی می‌اندازیم.

*پروبیوتیک‌ها

پزشکان معتقدند که افزایش باکتری‌ها و قارچ‌های مضر در لوله گوارش، میزان مخاط‌های روده را تغییر می‌دهدو در نتیجه ذرات غذایی بلاتکلیفی در خون پخش می‌شود که ممکن است زمینه بروز حساسیت (آلرژی) یا نقص در سیستم ایمنی بدن را پیش آورد. در این میان مکمل‌های پروبیوتیک که حاوی میلیاردها باکتری مفید هستند (لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم)، تکثیر میکروارگانیسم‌های مضر و به تبع آن عکس‌العمل‌های آلرژیک بدن را محدود می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *