آشنایی با خواص ضد سرطانی برخی ادویه ها

 آشنایی با خواص ضد سرطانی برخی ادویه ها

از خواص درمانی انواع ادویه جات چه میزان اطلاع دارید؟ می خواهیم در این بخش به بررسی خاصیت های این ترکیبات گیاهی برای از بین بردن سلول های سرطانی اشاره کنیم. به عنوان مثال زردچوبه علاوه بر خوش‌طعم و رنگ شدن غذاها باعث مرگ سلولهای سرطانی در بدن مصرف کنندگان خواهد شد .

برخی مواد غذایی مثل گوجه‌فرنگی، با برخی نوشیدنی‌ها مثل چای خواص ضدسرطانی دارند. اما آیا می‌دانستید ادویه‌جات هم در همین گروه قرار دارند؟ تاکنون تحقیقات بسیار زیادی در رابطه با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه روی حیوانات انجام گرفته است. این بار نیز تحقیق دیگری روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده مصرف زردچوبه، رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند و حتی باعث مرگ این سلول‌ها می‌شود.

نکته مهم‌تر اینکه زردچوبه باعث افزایش تاثیرگذاری داروهایی می‌شود که در شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از میزان سمیت این داروها می‌کاهد. با این حال نباید تصور کنیم زردچوبه معجزه می‌کند. باقی ادویه‌جات مثل کاری و فلفل هم حاوی پلی‌فنول‌ها هستند و آثار مشابهی بر بدن دارند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند برای خوش‌طعم و رنگ شدن غذاها در کنار سبزیجات تازه ادویه‌جات استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *