آشنایی با رژیم ساحل جنوبی

آشنایی با رژیم ساحل جنوبی

رژیم ساحل جنوبی از بهترین رژیم های لاغری است که برنامه غذایی منحصر بفردی داشته و برای کسانی که می خواهند به تناسب اندام برسند گزینه مناسبی به شمار می رود. دراین رژیم غذایی خبری از کربوهیدارت و چربی های اشباع شده نیست.

یکی از رژیم‌های غذایی معروف، رژیم ساحل جنوبی یا South Beach Diet است که بر اساس محدود کردن کربوهیدرات‌های مصرفی، و تاکید بر مصرف پروتئین‌ها و چربی‌ها به‌عنوان منابع اصلی کالری روزانه طراحی شده است.به گفته متخصصان، این رژیم غذایی چند مرحله دارد:

حذف کردن تقریبا همه کربوهیدرات‌ها و به‌خصوص کربوهیدرات‌های بد مثل نان سفید که شاخص گلایسمی بالایی دارند؛ اضافه کردن کربوهیدرات‌های خوب به برنامه غذایی جدید مثل سبزیجاتی که کربوهیدرات دارند، و در نهایت پیروی از یک برنامه غذایی طولانی‌مدت که هیچ کربوهیدرات بدی نداشته باشد.

در واقع، در این رژیم غذایی، باید کربوهیدرات‌های بدی که شاخص گلایسمی بالایی دارند را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید، چون تمرکز اصلی در این رژیم غذایی بر روی چربی‌های سالم، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های خوب و تشویق افراد به ورزش کردن است. اگرچه حذف کربوهیدرات‌های بد از برنامه غذایی برای بعضی از افراد واقعا کار سختی محسوب می‌شود اما همین افراد وقتی که به کربوهیدرات‌های خوب عادت می‌کنند، می‌توانند شرایط جدید را حفظ کنند بدون این‌که مشکلی برایشان ایجاد شود.

رژیم غذایی ساحل جنوبی اسم دوست داشتنی دارد. اگر چه ساحل جنوب فرح زا و دوست داشتنی است اما قرار نیست کسی که از این روش استفاده می کند مدام در حال موج سواری باشد و  یا در ساحل زیبا  بنشیند و  آفتاب بگیرند.

هدف این رژیم غذایی این است که انواعی از کربوهیدرات ها و چربی ها که باعث افزایش وزن می شوند ، از غذای روزانه حذف گردد. در این رژیم کربوهیدرات خوب و بد و همینطور چربی خوب و بد در برابر هم قد علم می کنند. این رژیم کربوهیدرات های بد را از کربوهیدرات های خوب جدا می کند و عقیده دارد که با حذف کربوهیدرات های بد از رژیم غذایی روزانه ، سطح کلسترول و انسولین بدن پایین می آید، و همین مسیله منجر به کاهش وزن خواهد شد.  در واقع کربوهیدرات های با اندکس گلایسمیک بالا – بالای ۵۵ – را کربوهیدرات بد می نامند مثل برنج و نان سفید .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *