گزینه های مناسب غذایی برای کم کردن وزن

گزینه های مناسب غذایی برای کم کردن وزن

کم کردن وزن نیازمند پیروی از رژیم غذایی کم کالری است سعی کنید مصرف موادغذایی پروتئین دار را افزایش دهید و به عضله سازی و چربی سوزی بپردازید. تخم مرغ آبپز گزینه غذایی مناسبی در این زمینه به شمار می رود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین می‌توانند در دوره‌های کاهش وزن کوتاه‌مدت مانع از دست دادن توده‌های عضلانی بدون چربی شما شوند، و از این طریق متابولیسم بهتری برای شما به وجود بیاورند. یکی از مطالعات دیگر نشان می‌دهد ورزشکارانی که برای ثابت نگه داشتن وزن متناسب با ورزش تخصصی‌شان، کالری روزانه‌شان را محدود می‌کنند، و پروتئین مصرفی روزانه‌شان را حداقل ۲.۵ گرم افزایش می‌دهند، چربی بدن خیلی کمتری دارند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، اگر به‌طور منظم عرق می‌کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که پروتئین مصرفی روزانه‌تان را افزایش دهید، تا سلامتی عضلات بدن‌تان را حفظ کنید و چربی بیشتری از بدن‌تان کم کنید. به همین دلیل سعی کنید هر روز صبح یک تخم مرغ آب‌پز به همراه یک فنجان غلات برای صبحانه بخورید،

و در ادامه روز برای میان‌وعده بعد از صبحانه از ۱۵ عدد بادام استفاده کنید، یا مقداری مرغ پخته‌شده به سالاد ناهارتان اضافه کنید. ضمن این‌که باید دسرهای مضر را حذف کنید، و به‌جای آن‌ها از ماست یونانی به‌عنوان دسر بعد از شام استفاده کنید که پروتئین بدن شما را تامین می‌کند.اکثر ما دیگر امروزه می‌دانیم که فیبرها، کلید سیر شدن هستند. این ماده مغذی دیر تجزیه می‌شود و در نتیجه علاوه بر این‌که شما را سیر می‌کند،

عملکرد دستگاه گوارشی را هم بهبود می‌بخشد که نقش مثبتی در کاهش وزن طولانی‌مدت ایفا می‌کند. با این‌حال شاید ندانید که فیبرها، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهند، و از این طریق شرایطی را ایجاد می‌کنند که بدن انسان دیگر قندها را به‌عنوان چربی ذخیره نکند. بهتر است میوه‌های غنی از فیبر مثل تمشک، سیب و گلابی را به برنامه صبحانه اضافه کنید. ضمن این‌که سبزیجات خاص مثل کلم بروکلی و کنگر فرنگی را به شام اضافه کنید، چون سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.