آموزش درست کردن سیب‌زمینی تنوری با تن ماهی

آموزش درست کردن سیب‌زمینی تنوری با تن ماهی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با تن ماهی

در مطلب زیر طرز تهیه سیب زمینی تنوری را برایتان قرار داده ایم و این سیب زمینی ها را با هر موادی که بخواهیم میتوانیم پر کنیم که در مطلب زیر دستور پخت سیب زمینی تنوری بهمراه تن ماهی را برایتان قرار داده ایم.

سیب‌زمینی تنوری، غذایی خوش‌خوراک و مغذی برای وعده شام یا حتی ناهاری سبک است. اگر کمی خلاقیت در تهیه این غذا به خرج بدهید، می‌توانید آن را بسیار مغذی‌تر، جذاب‌تر و خوشمزه‌تر کنید. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴ عدد سیب‌زمینی متوسط تنوری، ۲ عدد تن ماهی کوچک، سه‌چهارم فنجان ماست کم‌چرب،

نصف فنجان ریحان ساطوری، ۱ فنجان مغز کنگر پخته، ۲ عدد پیازچه خردشده، ۱ قاشق غذاخوری زیتون خردشده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، سه‌چهارم فنجان پنیر پیتزا و ۱ عدد گوجه‌فرنگی تازه و خردشده نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا سیب‌زمینی‌های تنوری را از وسط دو نیم کنید.

حالا، تن ماهی، ماست، نصف فنجان ریحان،‌ کنگر، پیازچه، زیتون، نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید. سپس، وسط سیب‌زمینی‌ها را خالی کنید و آنها را داخل مخلوط تن ماهی بریزید. با این مخلوط، داخل سیب‌زمینی‌ها را پر کنید. روی آنها پنیر پیتزا، گوجه‌فرنگی و باقیمانده ریحان‌ها را بپاشید و آنها را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها آب شوند.

هر وعده از این غذا حاوی حدود ۳۴۴ کیلوکالری انرژی، ۸ گرم چربی، ۲۷ میلی‌گرم کلسترول، ۴۴ گرم کربوهیدرات،۲۶ گرم پروتئین، ۶ گرم فیبر، ۶۱۴ میلی‌گرم سدیم و ۱۱۵۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۵۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ۳۳ درصد به پتاسیم، ۲۴ درصد به کلسیم، ۱۹ درصد به منیزیم، ۱۷ درصد به آهن، ۱۶ درصد به ویتامین A و ۱۵ درصد به فولات را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *