آموزش پخت متفاوت تیلاپیا با سس گوجه و زیتون

آموزش پخت متفاوت تیلاپیا با سس گوجه و زیتون

طرز تهیه ماهی تیلاپیا با سس گوجه و زیتون

در مطلب زیر طرز تهیه متفاوت ماهی تیلاپیا بهمراه سس گوجه و زیتون را برای شما قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه میباشد و با شیوه ای بسیار جدید این ماهی طبخ میگردد.

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه ماهی تیلاپیا با سس گوجه‌فرنگی و زیتون اختصاص دارد. غذای امروز، غذایی نسبتا کم‌کالری و گزینه مناسبی برای شام یا ناهار افراد مبتلا به اضافه‌وزن است. مواد لازم برای تهیه این غذا برای ۴ نفر شامل حدود ۵۵۰ گرم فیله ماهی تیلاپیا، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک،

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ فنجان گوجه گیلاسی، یک‌چهارم فنجان سرکه، ۳ حبه سیر خردشده و ۳ قاشق غذاخوری زیتون له‌شده (یا رنده شده) می‌شود. برای آماده کردن این خوراک خوش‌طعم، ابتدا فیله‌های تیلاپیا را با نمک و فلفل، طعم‌دار کنید.

حدود ۱ قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در تابه نچسبی بریزید و تکه‌های ماهی را تا طلایی شدن سطح‌شان در آن سرخ کنید. حدود ۴ تا ۶ دقیقه برای این کار، زمان بگذارید. ماهی‌ها را از تابه خارج کنید و در فویل بپیچید تا گرم بمانند. حرارت زیر تابه را خاموش کنید و مابقی روغن را داخل آن بریزید.

حالا، گوجه‌ها، سیر و سرکه را به تابه اضافه کنید. زیر تابه را روشن و حرارت را کم کنید. حدود ۴ تا ۵ دقیقه این مواد را باهم ترکیب کنید. حالا زیتون‌های را بیفزایید و یک دقیقه دیگر هم به تفت دادن ادامه دهید. ماهی را در ظرف بکشید و با این سس گرم، روی آن را بپوشانید.

هر وعده از این غذا حدود ۲۴۷ کیلوکالری انرژی، ۱۱ گرم چربی، ۷۱ میلی‌گرم کلسترول، ۴ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۳۸۱ میلی‌گرم سدیم و ۶۲۶ میلی‌گرم هم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *