آموزش پخت گوشت سرخ شده بهمراه کلم بروکلی

آموزش پخت گوشت سرخ‌شده با کلم بروکلی

طرز تهیه گوشت سرخ شده و کلم بروکلی

در مطلب زیر طرز تهیه یک غذای بسیار ساده و خوشمزه را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه می باشد و کالری بسیار زیادی ندارد امیدوارم که از تهیه این غذا لذت کافی را ببرید.

اگر طرفدار غذاهای گوشتی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خوراک گوشت سرخ‌شده با بروکلی امروز ما که کالری نسبتا پایینی دارد را هم برای وعده شام یا حتی یک ناهار سبک، امتحان کنید. برای تهیه این خوراک خوش‌طعم برای ۴ نفر به ۵ فنجان بروکلی خردشده، ۴۰۰ گرم گوشت بدون چربی خردشده (نازک و استیکی)،

۱ قاشق غذاخوری سیر رنده شده، ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و رنده‌شده، ۲ قاشق چای‌خوری سس سویا، ۲ قاشق چای‌خوری سرکه، یک و نیم قاشق چای‌خوری آرد ذرت،‌ نصف قاشق چای‌خوری نمک، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل، ۱ قاشق غذاخوری سس فلفل، ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا و ۱ عدد پیاز قرمز کوچک و خردشده نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا، ابتدا بروکلی را بخارپز کنید. سپس، تکه‌های گوشت را با سیر، زنجبیل، سس سویا، سرکه، آرد ذرت، نمک و فلفل، طعم‌دار کنید. سس فلفل و مقداری از سرکه را هم به‌طور جداگانه باهم ترکیب کنید. روغن را داخل تابه بزرگ و نچسبی بریزید. گوشت‌ها را داخل آن سرخ کنید. پس از خارج کردن گوشت‌ها، پیازها را در آن تفت بدهید و بروکلی را به تابه اضافه کنید. گوشت‌ها را به مخلوط پیاز و بروکلی اضافه کنید و سس فلفل و سرکه را روی تمام غذا بکشید و ۳۰ ثانیه با هم تفت بدهید.

هر وعده از این غذا حدود ۲۴۶ کیلوکالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، ۵۳ میلی‌گرم کلسترول، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم قند افزوده، ۲۲ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۶۵۵ میلی‌گرم سدیم و ۶۲۷ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به روی، ۱۹ درصد به فولات، ۱۸ درصد به پتاسیم، ۵۱ درصد به ویتامین A و ۱۳۵ درصد به ویتامین C را هم تامین می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.