ابتلا به شکستگی دو برابر شده است

ابتلا به شکستگی دو برابر شده است

ابتلا به شکستگی برای هرکدام از ما در طول عمرمان برای یکبار هم که شده رخ داده است اما به تازگی آمارها خبر از افزایش مراجعین به مطب های شکسته بندی و رادیولوژی برای عکسبرداری تشخیص ابتلا به شکستگی استخوان میدهند و می گویند تعداد این بیماران دوبرابر افزایش یافته است.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران انگلیسی در سال ۲۰۴۰، ۳۱۹ میلیون نفر در جهان دچار شکستگی خواهند شد که این میزان ۲ برابر میزان شکستگی در حال حاضر است. برای اثبات این ادعا محققان دانشگاه سوت‌هامپتون و دانشگاه شفیلید از یک الگوریم پزشکی پیچیده بر پایه FRAX استفاده کردند، این نرم‌افزار یک ماشین حساب قوی‌ است که می‌تواند براساس میزان خطر، آماری را مشخص کند. محققان به دنبال پژوهش‌های خود متوجه شدند،

زنان ۵۰ سال و بالاتر بیش سایران در معرض ابتلا به شکستگی قرار دارند. در سال ۲۰۱۰، ۱۳۷ میلیون زن دچار شکستگی شدند در حالی که این رقم در مردان ۵۰ میلیون مورد گزارش شد. بیشترین میزان شکستگی در سه ناحیه ران، کمر و بازو بوده است. بر اساس FRAX، طی دهه‌های آینده میزان شکستگی افزایش یافته و به رقم ۳۱۹ میلیون نفر در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید. بیشترین کشورهای درگیر، بر اساس پیش‌بینی انجام شد، کشورهای آسیایی و پس از آن آفریقا و آمریکایی جنوبی است. به نظر می‌رسد از جمله دلایل اصلی این موضوع، پیری جمعیت و افزایش میزان چاقی است. مشروح این تحقیقات در مجله Osteoporosis منتشر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *