ابتلا به مشکلات گوارشی با چای و قهوه

ابتلا به مشکلات گوارشی با چای و قهوه

برای مقابله با مشکلات گوارشی می توانید از برخی روش های ساده کمک بگیرید، افرادی که در نوشیدن چای و قهوه زیاده روی میکنند بیشتر در معرض ابتلا به مسکلات گوارشی قرار دارند، سعی کنید نوشیدنی های سالم و طبیعی و میوه و سبزیجات را جایگزین چای و قهوه کنید.

به گفته یک متخصص بیماری‌های گوارشی، برخی مواد غذایی و نوشیدنی در کاهش یا افزایش مشکلات گوارشی نقش زیادی ایفا می‌کنند که چای و قهوه در زمره آن‌ها هستند. مصرف زیاد و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمده‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد. این متخصص بیماری‌های گوارشی افزود:

غذاهای فیبر‌دار به ویژه میو‌ها، غلات و نان‌های سبوس‌دار، نقش مهمی در کاهش مشکلات گوارشی نظیر یبوست دارند. وی با بیان اینکه مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز برای پیشگیری از یبوست ضروری است، تصریح کرد: اگرچه سایر مایعات نیز در کاهش احتمال یبوست تأثیرگذارند،

اما مصرف بیش از اندازه برخی از مایعات می‌تواند تأثیری عکس داشته باشد. مشهور تاکید کرد: مصرف زیادی و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمد‌ه‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد. وی با اشاره به اینکه باید در رژیم غذایی مقادیر مناسبی میوه و سبزی گنجانده شود،

خاطرنشان کرد: برای پیشگیری یا کاهش احتمال بروز یبوست، باید از غذاهای آب‌دار مثل سوپ و آش، میوه‌های آب دار، سبزی‌های آب‌دار مانند خیار، کاهو و گوجه فرنگی بهره برد. علاوه بر رعایت نکات غذایی، ورزش کردن و داشتن تحرک مناسب بدنی نیز برای کاهش احتمال بروز یبوست بسیار مهم و مؤثر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *