اتفاقات سرنوشت ساز هفته چهلم بارداری

اتفاقات سرنوشت ساز هفته چهلم بارداری

همه چیز در مورد هفته چهلم بارداری

به عقیده برخی از متخصصان زنان و زایمان هفته چهلم آخرین هفته بارداری می باشد ولی گاهی از پزشکان نیز تا هفته چهل و یکم به مادر و جنین اجازه زایمان نیز داده می شود.

هنگامی که کودک شما متولد شد، بر اساس فاکتورهای زیر ارزیابی و طبقه‌بندی می‌شود: فعالیت‌ و کشیدگی عضلات، ضربان قلب، واکنش‌های تحریک‌پذیری، ظاهر( رنگ پوست) و تنفس( دم و بازدم و نرخ تلاش برای آن). همین موارد مختصر، شرایط فیزیکی نوزاد( سلامت کودک) را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اغلب کودکان سالم در این ارزیابی نمره‌ایی بین ۷ تا ۹ کسب می‌کنند( اما تعداد کمی از آنها نمره‌ی ۱۰ می‌گیرند).

هفته چهلم  آخرین قسمت از فصل اول سریال را بازی می‌کنید. در نهایت بازیگر روبه‌رویتان را خواهید دید. انتظارها سرآمده و شما هم خوب توانسته‌اید از پس نقش به این سختی برآیید.در هفته، چهلم درخشش شما به عنوان قهرمان این داستان است. در چهلمین هفته بارداری شما جایزه بهترین بازیگر را خواهید برد.

در زمان تولد ممکن است رنگ بدنش آبی‌رنگ باشد یا به قسمت‌های از بدنش ماده سفید رنگی چسبیده باشد. البته اگر دیدید بدنش به خون آغشته شده نگران نباشید این به دلیل جدا شدن از جفت است. بدن او بعد از خروج از رحم لغزنده است و موهای سرش به هم چسبده حتی ممکن است سرش هنگام جدا بیرون از مجرای زایمان نامنظم و بدشکل به نظر برسد که این مسئله بعد از مدتی به حالت عادی برمی‌گردد.

استخوان‌های سر او هنوز سفت نشده و استخوان‌های جمجمه قدری از هم جدا هستند در زمان خروج نوزاد جمجمه به هم فشرده می‌شود و جنین راحتر از کانال زایمانی عبور می‌کند. این نرمی ها تا بعد از یک سال هم ادامه می یابد.

یادتان باشد در هنگام زایمان اگر به صورت طبیعی باشد باید علاوه بر زور زدن برای بیرون آمدن بچه، این کار را برای جفت هم انجام دهید، اما نگران نباشید همه چیز خوب پیش خواهد رفت، کافی است برای خروج جفت کمی به خودتان فشار بیاورید جفت بیرون می‌آید. فقط این نکته را در نظر بگیرد که چه زایمان طبیعی داشته باشید چه سزارین ممکن است آنقدر احساساتی شوید که نتوانید خودتان را کنترل کنید و مثل دختر بچه‌های نازنازی زیر گریه بزنید. پس اگر واقعا در این لحظات دلتان می‌خواهد گریه کنید خودداری نکنید و یک دل سیر اشک بریزید. در این شرایط هرگز فکر نکنید که باید مثل یک زن بالغ عمل کنید. شما ۹ ماه فشار سنگینی را تحمل کرده‌اید و زایمان به شما فشار بیشتری وارد کرده، بنابراین خودتان را از شر این احساسات خلاص کنید و تا می‌توانید زار بزنید.اگر این احساسات باقی بماند ممکن است خودش را به صورت افسردگی بعد از زایمان نشان دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *