هفته چهل و یکم بارداری آخرین فرصت برای زایمان

هفته چهل و یکم بارداری آخرین فرصت برای زایمان

زایمان در هفته چهل و یکم بارداری

هفته چهل و یکم آخرین فرصتیست که به مادر و جنین اجازه زایمان می دهند و اگر زایمان در این هفته انجام نگردد متخصصان زنان و زایمان تدابیر دیگری برای انجام زایمان انجام میدهند.

گرچه متحیر کننده است، اما هنگامی که برای نخستین بار کودک خود را می‌بینید قطعا به آن زیبایی که تصور می‌کردید، نیست اما نگران نباشید. آن چشم‌های پفی و کج و معوجی‌هایی که در اثر عبور از واژن به وجود آمده، به زودی رفع خواهد شد. احتملا کودک شما پوششی از ماده‌ی پنیری سفید رنگ نیز بر تن دارد اما اغلب آنها پس از نخستین حمام از بین خواهند رفت. چند هفته طول می‌کشد تا کوچولوی دوست داشتنی، لپ گولی جای خود را در قلب‌ها باز کند.

خوب ظاهرا این کوچولوی شیطان قصد بیرون آمدن ندارد و حسابی در رحم شما جا خوش کرده.به نظر می‌رسد برای این موجود تنبل باید فکر بکنید. هیچ چیزی او را از خواب ناز بیدار نمی‌کند. هربار هم که شما می‌خواهید او را با حرکتی بیدار کنید غرولندی می‌کند و به همان حالت اولیه باقی می‌ماند.

حدود ۱۰ درصد از جنین‌ها یک یا دو هفته دیرتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند. اگر نوزاد از۴۲ هفته دیرتر به دنیا بیاید، نوزاد دیررس یا بعد از موعد نامیده می‌شود.

معمولا در این زمان پزشک شما را معاینه می‌کند تا ببیند نوزاد در چه وضعیتی است.اگر این خانم یا آقای کوچولو سالم باشد تا زمانی که زایمان به خودی خود اتفاق بیفتد زیر نظر خواهد بود. به هر حال فکر نکنید نوزادتان در رحم شما پخته و مثل یک میوه له شده است.با این حال ممکن است این مدت زمانی که در رحم شده بیشتر مانده کمی روی پوستش اثر بگذارد.چین و چروک، پوست خشک شده و مو و ناخن‌های بلند به دنیا بیاید.

نگران دیر به دنیا آمدن او نباشید دراین شرایط دکتر مجبور می‌شود از شیوه القای زایمان استفاده کند. این شیوه را هر ساله ۴۵۰ هزار نفر امتحان می‌کنند. به هر حال شما انتخاب کرده‌اید که به صورت طبیعی  زایمان کنید و خودتان هم خوب می‌دانید که انقباضات رحمی در حین زایمان تحمل بالایی می‌طلبد. اما بهتر است این را بدانید که در نهایت ممکن است مجبور به سزارین شوید چرا که ممکن است شرایط بدنتان اجازه زایمان طبیعی را ندهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.