اتفاقات مهم در هفته هفدهم بارداری

اتفاقات مهم در هفته هفدهم بارداری

اطلاعات جالب از هفته هفدهم بارداری

در مطلب زیر در مورد هفته هفدهم بارداری صحبت شده است در این هفته چبی های زیر پوستی کودک تشکیل می گردد بنابراین بهتر است که این اطلاعات را بدقت بخوانید.

در نهایت، دست‌ها، پاها و تنه‌ی کودک شما با اندازه‌ی سر او هماهنگ می‌شود. این هفته کودک شروع به چاق شدن می‌کند، بالطبع چربی‌ها خودشان را در زیر پوست بدن کودک جای می‌دهند و غدد تعریق رشد می‌کنند. شایان ذکر است که جفت نیز به اندازه‌ی کودک رشد کرده است. تامین ویتامین، مواد معدنی، چربی و اکسیژن بعلاوه‌ی تخلیه‌ی ضایعات و تصفیه‌ی دی‌اکسیدکربن بر عهده‌ی جفت است.

حواستان به حرف‌هایی که می‌زنید باشد او همه آنچه شما می‌گویید را می‌شنود و حواسش به همه چیز جمع است. بنابراین یادتان باشد که دیالوگ‌هایتان را درست بگویید و سعی کنید حرف‌های زشت از دهانتان خارج نشود. جنین شما این هفته کمی چاق‌تر به نظر می‌رسد به این دلیل که بافت چربی زیر پوستش را در این هفته می‌گیرد. بافت چربی در سوخت و ساز بدن و تولید حرارت نقش زیادی دارد.

در این هفته ۸۹ گرم از وزن کودک را آب و ۵ گرم را چربی تشکیل می‌دهد. مفصل‌های دستش شکل گرفته و به راحتی دست و پاهایش را تکان می‌دهد. غضروف‌هایش در حال سفت شدن هستند و حالا آنها به استخوان تبدیل‌شده‌اند. این هفته قرار است که مژه هم روی چشمانش گذاشته شود البته هنوز هم چشم‌هایش بسته است.

در این هفته اگر جنین شما دختر باشد تخمک‌ها و اگر جنین پسر باشد اسپرم‌ها تکامل پیدا می‌کنند. در جنین دختر پیش از تولد میلیون‌ها تخمک رشد می‌کند و در جنین پسر در انتهای شکم بیضه‌ها رشد پیدا می‌کنند و در انتهای حاملگی بیضه‌ها در کیسه بیضه قرار می‌گیرند. قد و قواره‌اش که اندازه یک پیاز شده است. این پیاز کوچولوی شما الآن در حدود ۱۴.۹ سانتی متر قد و ۱۵۵ تا ۲۱۷ گرم وزن دارد.

قد: ۱۴.۹ سانتی متر

وزن: ۲۱۷ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *