اجتناب از هله‌هوله‌خوری در سنین پایین

اجتناب از هله‌هوله‌خوری در سنین پایین

امروزه اکثر کودکان نسبت به انتخاب غذایشان حساس شده اند و ایرادهای غذایی فراوانی میگیرند، اجتناب از هله‌هوله‌خوری در این سنین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اجازه ندهید با تغذیه نامناسب به رشد فرزندتان آسیب وارد شود.

هله‌هوله‌خوری در میان کودکان یکی از مشکلات خیلی شایع است، اما مسئله زمانی بدتر می‌شود که بدانید این رفتار می‌تواند باعث تغذیه نامناسب کودکان، نزاع‌های خانوادگی و مایوس شدن پدر و مادرها از فرزندشان شود. با این‌که خیلی از خانواده‌ها به هله‌هوله‌خوری به‌عنوان یک مرحله از رشد کودکان نگاه می‌کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هله‌هوله‌خوری متوسط و شدید اغلب با مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب غیرطبیعی همراه است که ممکن است نیاز به مداخله مستقیم برای درمان سریع‌تر داشته باشد. این مطالعه که در Pediatrics به چاپ رسیده، حاکی از آن است که بیشتر از ۲۰ درصد کودکان بین ۲ تا ۶ سال، دچار مشکل حساسیت در انتخاب غذا هستند. نزدیک به ۱۸ درصد آن‌ها، دچار معضل هله‌هوله‌خوری با درجه متوسط هستند.

۳ درصد کودکان نیز هستند که شدیدا در انتخاب غذا حساسیت دارند. این ۳ درصد در مصرف غذایشان آن‌قدر محدودیت دارند که این مسئله مانع غذا خوردن‌شان با دیگران می‌شود. نکته جالب این‌جاست که پدران و مادرانی که با کودکان‌شان تنش زیادی دارند، خودشان خیلی غذا می‌خورند، ولی این پرخوری باعث جلب توجه کودکان‌شان به خوردن غذا و اجتناب از هله‌هوله‌خوری نمی‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.