مهارت و خلاقیت کودکان

مهارت و خلاقیت کودکان

پرورش مهارت و خلاقیت کودکان نیازمند در پیش گرفتن برخی اصول تربیتی توسط والدین برای فرزندانشان است. رشد مغزی آن ها با الگوهای تربیتی امروز در خطر خواهد افتاد. با روش های احساسی مادران امروزی هوش فرزندتان به خوبی پرورش نخواهد یافت بهتر است سبک فرزندپروری خود را تغییر دهید.

یکی از مطالعات دانشگاه نوتردام نشان می‌دهد که روش‌های نوین و امروزی نگهداری و سرپرستی از کودکان، می‌تواند مانع رشد مغزی کودکان شود. محققان این دانشگاه با انجام یک مطالعه میان‌رشته‌ای به این نتیجه رسیدند که کنش‌های اجتماعی و باورهای فرهنگی زندگی مدرن، مانع رشد سالم مغزی و احساسی کودکان می‌شود. از نظر سرپرست این تیم تحقیقاتی،رشد اخلاقی کودکان و چگونگی شکل‌گیری تجربیات اولیه زندگی کودکان می‌تواند بر رشد مغز تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری بگذارد.

رواج یافتن باورها و اعمال نادرست به‌عنوان الگوهای تربیتی کودکان در جهان جدید به مسئله‌ای عادی تبدیل شده است؛ مثل نگهداری نوزادان در اتاق‌های جداگانه، یا باور به این‌که پاسخ دادن سریع به رفتارهای نابه‌هنجار کودکان و برآورده کردن خواسته‌های آنان، بهترین راه برای آرام کردن آنان است. خیلی از کودکان به‌جای این‌که زمان بیشتری را در رابطه مستقیم با پدر و مادرشان بگذرانند،زمان زیادی را در کالسکه‌های بی‌روح و صندلی ماشین سپری می‌کنند. از نظر این محققان، مغز سالم و کامل یک کودک زمانی شکل می‌گیرد که با تجربه کردن زوایای مختلف زندگی، توانایی خودتنظیمی، خلاقیت و همدلی را به‌خوبی پیدا کند. بازی‌های پر جست‌وخیز و پر تحرک و تجربه آفرینش‌های هنری در کنار پدر و مادر، نقش خیلی مهمی در پرورش توانایی خلاقیت کودکان دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.