اختلال خلقی در فصل پاییز

اختلال خلقی در فصل پاییز

رایج ترین بیماری فصل پاییز افسردگی است این عارضه با برخی راهکارهای درمانی موثر قابل پیشگیری و درمان خواهد بود. نوردرمانی یکی از روش های درمانی روانشناسان است که می تواند اختلال خلقی شما را از میان بردارد.

هم اکنون در فصل پاییز قرار داریم. در این فصل هوا رو به سردی می رود و برگ های درختان زرد شده و می ریزند. اغلب اوقات هم هوا ابری است.

بعضی ها پاییز را دوست ندارند، چون در این فصل دچار غمگینی و افسردگی می شوند و دلشان می گیرد.

در این مقاله راه های مقابله با دلگیری و افسردگی در پاییز را برای شما بیان می کنیم. به کار گیری این روش ها باعث می شود همیشه یاد بهار در قلب شما زنده باشد.

یکی از بیماری‌های شایع پاییزی، اختلال خلقی فصلی (SAD) است. این بیماری به‌عنوان یکی از انواع افسردگی شناخته می‌شود که با تغییرات فصلی مرتبط است و تقریبا در زمان ثابتی از سال شروع می‌شود و در زمان مشخصی هم به پایان می‌رسد.براساس گزارش Mayo Clinic، اختلال خلقی فصلی در بین زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد،اما مردان بعد از ابتلا به این نوع از افسردگی معمولا با علائم شدیدتری مواجه می‌شوند.سن، پیشینه خانوادگی و محیط زندگی، از عواملی هستند که در ابتلا به اختلال خلقی فصلی نقش دارند. حتی امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که دورتر از خط استوا زندگی می‌کنند،بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این نوع از افسردگی قرار می‌گیرند.در صورت بروز علائم شدید، مصرف دارو برای مقابله با اختلال خلقی فصلی ضروری است، اما در موارد خفیف‌تر معمولا از نوردرمانی و روان‌درمانی برای مقابله با آن کمک گرفته می‌شود. نوردرمانی با تحریک کردن تغییرات مثبت در مغز، ترشح مواد شیمیایی موثر در خلق‌وخو را افزایش می‌دهد و باعث کاهش علائم اختلال خلقی فصلی می‌شود.

روش « عطر درمانی » ، روشی مفید برای مبارزه با افسردگی و دلتنگی است. عطر گل رز، گل بابونه، گل شمعدانی و روغن های معطر گیاهی برای این کار مناسب هستند. عطر پوست مرکبات مثل پرتقال و لیمو نیز باعث احساس نشاط و سرحالی می شوند.

 یک دوش آب گرم بگیرید. به یک نوار کاستی که دارای صدای امواج ساحل دریاست، گوش دهید. یک شمع معطر با بوی ملایم در خانه تان روشن کنید و از آن لذت ببرید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.