سرکوب ژن چاقی

سرکوب ژن چاقی

برای مقابله با ژن چاقی و اضافه وزن می توانید از برخی روش های ساده کمک بگیرید استرس را از خود دور کنید و سراغ فست فودها وغذاهای سرخ شده نروید. با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه چاقی را از خود دور کنید.

دانشمندان، ژن‌های چاقی را برای اولین بار در موش‌های چاق کشف کردند. سال‌ها بعد وقتی که آسیب‌پذیری ژن‌های انسان نسبت به دیابت نوع ۲ را بررسی می‌کردند، بار دیگر با این ژن مواجه شدند. طبق این مطالعات، افرادی که دو سری از این ژن‌های FTO را دارند، ۴۰ درصد بیشتر با خطر دیابت و ۶۰ درصد بیشتر با خطر چاقی مواجه می‌شوند.

آن‌هایی که فقط یک سری از این ژن را دارند، باز هم دچار افزایش وزن می‌شوند. دانشمندان در حال معتقدند که ۱۰۰ نوع ژن چاقی وجود دارد. ۱۶ درصد مردم جهان، دو سری از ژن‌های چاقی FTO را دارند و حداقل ۵۰ درصد مردم جهان، یک سری.بعضی از افراد، ذاتا سلول‌های چربی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

این افراد حتی اگر چند کیلو وزن کم کند، تغییری در تعداد سلول‌های چربی بدن‌شان به‌وجود نمی‌آید و این سلول‌های همیشه میل به پر شدن دارند. برای همین وقتی که نمی‌شود تعداد سلول‌های چربی را کم کرد، باید سعی کرد تا آن‌ها را کوچک نگه داشت.شرایط استرس‌زا مثل نگرانی‌های مربوط به مسائل مالی، مشکلات با رئیس اداره و…، وضعیتی در افراد ایجاد می‌کند که آن‌ها را به سمت فست‌فودهای سرشار از کربوهیدرات می‌کشاند،تا از این راه هورمون‌های استرس‌شان را آرام کنند. هورمون‌های استرس، ذخیره چربی را هم بیشتر می‌کنند. استرس حتی باعث تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم می‌شود.پس باید در کنار ورزش کردن، تلاش کنید تا استرس‌تان را کنترل کنید. کلاس‌های یوگا یا تمرین‌های تمرکز و استرس‌زدایی هم در کنار وقت‌گذرانی با خانواده، می‌توانند کمک زیادی کنند.

ژنی که می تواند یکی از علل مهم چاقی باشد، کشف شد. شناسایی ارتباط مستقیم یک پروتئین با تولید چربی ، راه را برای ابداع درمانهای احتمالی می گشاید.

دانشمندان معتقدند که با سرکوب این ژن یا مسدود نمودن این پروتئین، می توانند از تجمع چربی در افراد دارای اضافه وزن یا افرادیکه درحال افزایش وزن هستند، جلوگیری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *