ارتباط قرص آهن با دیابت در دوران بارداری

ارتباط قرص آهن با دیابت در دوران بارداری

قرص آهن چه تاثیری در دیابت بارداری دارد؟

معمولا زیاده روی کردن در هر موضوعی باعث ایجاد مشکلات و دردسرهای زیادی می شود بطور مثال اینکه مصرف بیش از اندازه قرص اهن در دوران بارداری باعث بروز دیابت نیز می شود.

گروهی از محققان پس از مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای دست پیدا کردند که توصیه‌های رایج برای مصرف مکمل آهن در طول دوران بارداری را به چالش می‌گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که سطح بالای آهن در بدن زنان با افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری مرتبط است.

گزارشی از این مطالعه در Diabetologia منتشر شده است. محققان در این مطالعه، ۱۰۷ نفر از زنان مبتلا به دیابت بارداری را مورد بررسی قرار دادند و وضعیت آنان را با ۲۱۴ نفر از زنان غیرمبتلا به این بیماری مقایسه کردند. یافته‌های محققان حاکی از آن هستند

که خطر ابتلا به دیابت بارداری در میان زنانی که دارای بالاترین میزان آهن در طول سه‌ماهه دوم بارداری هستند، ۲ برابر بیشتر از زنان دیگر است. دکتر شریستی راوال، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «یافته‌های ما، نگرانی‌های بالقوه را درباره توصیه‌های رایج برای

مصرف آهن در میان زنانی که دچار کمبود آهن نیستند، افزایش می‌دهد». با این‌حال، او تاکید می‌کند که این مطالعه فقط نوعی ارتباط بین بالا بودن سطح آهن و ابتلا به دیابت بارداری نشان می‌دهد و نشان‌دهنده هیچ رابطه علت و معلولی مستقیمی نیست.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *