داشتن یک بارداری سالم با داشتن حالت تهوع

داشتن یک بارداری سالم با داشتن حالت تهوع

تاثیر حالت تهوع در بارداری سالم

داشتن حالت تهوع در سه ماه اول بارداری نشانه خوبی برای داشتن یک بارداری سالم و سلامتی جنین شما و همچنین یک بارداری خوب می باشد چون با افزایش این هورمون ها حالت هوع در مادر باردار شکل میگیرد.

حالت تهوع و استفراغ در سه ماهه نخست بارداری، که به تهوع صبحگاهی نیز معروف است، نشانه یک بارداری سالم است. براساس مطالعاتی که بر روی ۲ هزار و ۴۰۰ زن باردار انجام شده است، زنانی که با علایم حالت تهوع در سه ماهه نخست بارداری روبه‌رو بوده‌اند، کمتر دچار سقط جنین شده‌اند. بلافاصله پس از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم،

بدن شروع به ترشح هورمونی به نام HCG می‌کند. دلیل بروز حالت تهوع در دوران بارداری مشخص نیست اما با آغاز ترشح هورمون HCG، حالت تهوع نیز شروع می‌شود. بنابراین وجود این حالت تضمین می‌کند که هورمون بارداری، به اندازه کافی در بدنتان تولید می‌شود. حالت تهوع در دوران بارداری،

باعث کاهش اثرات منفی مواد غذایی خطرناک بر روی جنین می‌شود، مادر را تشویق به مصرف مواد غذایی مغذی مانند کربوهیدرات‌ها می‌کند و او را نسبت به انجام فعالیت‌های فیزیکی متعادل تشویق می‌کند. فقدان حالت تهوع در دوران بارداری، لزوما دلیلی برای نگرانی نیست.

برخی از زنان، علیرغم تولید بالای هورمون HCG در بدنشان، حالت تهوع را تجربه نمی‌کنند. گاهی اوقات نیز، وجود حالت تهوع ممکن است نشانه مشکلی در بدن باشد. برای مثال، زمانی که نطفه پوچ باشد حالت تهوع شدیدی پیدا می‌کنید که ممکن است به دارو یا سرم احتیاج پیدا کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *