ارتباط گرگرفتگی با سرطان رحم

ارتباط گرگرفتگی با سرطان رحم

گاهی اوقات گرگرفتگی خبر از بروز مشکلات خطرناکی همچون سرطان رحم میدهد اگر همراه با گرگرفتگی دچار علائمی همچون خونریزی های نامنظم و خونریزی پس از نزدیکی شدید بهتر است فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

همه زنان می‌دانند که همزمان با افزایش سن و فرارسیدن دوره یائسگی، با مشکلات مختلفی از جمله گُرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خُلقی و مشکلات آزاردهنده دیگر مواجه می‌شوند. با این‌حال، برخی مشکلات در این دوره می‌توانند نشان‌دهنده مسائلی فراتر از یائسگی باشند. در ادامه با نشانه‌هایی آشنا می‌شویم که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

یکی از نشانه‌های اصلی در دوره پیش از یائسگی برای زنان، شروع تغییرات در دوره‌های قاعدگی است. در این شرایط ممکن است که دوره‌های قاعدگی بیشتر یا کمتر اتفاق بیافتند و حتی شدت کمتر و بیشتری پیدا کنند. این حالت می‌تواند تا ۱۰ سال پیش از دوره یائسگی ادامه پیدا کند. با این‌حال، در صورت مواجه شدن با هر کدام از این موارد حتما به پزشک مراجعه کنید: شروع تغییرات با خون‌ریزی غیرعادی و شدید، تکرار دوره قاعدگی در فاصله‌ای کمتر از ۳ هفته و خون‌ریزی پس از رابطه زناشویی. در این شرایط، احتمال ابتلا به فیبروئید رحم، پولیپ، یا حتی سرطان رحم یا سرطان گردن رحم وجود دارد. بنابراین، مراجعه به پزشک را هرگز فراموش نکنید. حدود ۸۰ درصد از زنان در دوره پیش از یائسگی، گُرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می‌کنند.

در برخی موارد،این تغییرات دمایی تا ۷ سال ادامه می‌یابند. به‌گفته متخصصان، کاهش استروژن می‌تواند قابلیت بدن برای تنظیم درجه حرارت را دچار مشکل کند. گُرگرفتگی و افزایش میزان تعریق، هر دو، می‌توانند نشانه‌هایی از پُرکاری تیروئید باشند. ریزش مو و دوره‌های قاعدگی نامنظم از نشانه‌های دیگر این مشکل هستند که به نشانه‌های یائسگی بسیار شباهت دارند. بهترین کار برای شما، با توجه به پیچیده بودن موضوع، این است که به پزشک مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *