ارتباط تپش قلب با یائسگی

ارتباط تپش قلب با یائسگی

تپش قلب هم در دوران یائسگی گریبانگیر زنان میانسال خواهد شد. بهتر است بانوان با عوامل تاثیرگذار بر بروز مشکلات قلبی آشنا شوند و از ایجاد آن ها در بدنشان پیشگیری کنند. تپش قلب می تواند همراه با گُرگرفتگی در بانوان یائسه پدیدار شود.

بالا و پایین شدن سطح هورمون استروژن در دوران پیش از یائسگی می‌تواند باعث شکل‌گیری تپش قلب در زنان شود. بنابراین، تپش قلب در دوران پیش از یائسگی یا در طول این دوران، غیرطبیعی نیست. دکتر نینا علی، متخصص زنان در هوستون، می‌گوید: «ممکن است زنان در این شرایط احساس کنند که قلب‌شان خیلی تُند می‌زند یا تپش نامنظمی دارد».

این حالت خصوصا در وضعیت گُرگرفتگی، شدت بیشتری پیدا می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که ضربان قلب زنان در حین گُرگرفتگی می‌تواند تا چندین برابر بیشتر از حالت عادی شود. با این‌حال، اگر شما در شرایط گُرگرفتگی قرار ندارید، اما قلب شما دارای تپش غیرعادی و نامنظم است، حتما با پزشک درباره این مساله صحبت کنید. تپش نامنظم قلب (آریتمی) همراه با افزایش سن، شیوع بیشتری پیدا می‌کند. درحالی که این مشکل در بیشتر موارد بی‌خطر است، اما در برخی موارد به استفاده از دارو و حتی عمل جراحی نیاز دارد. دکتر علی می‌گوید: «در صورت نیاز، آزمایش‌های قلب می‌توانند به شناسایی مشکلات قلبی جدی کمک کنند». لازم به ذکر است که حملات پانیک (ناشی از اضطراب و ترس) در طول دوران یائسگی بیشتر از همیشه اتفاق می‌افتند. بنابراین، اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، بهتر است با متخصصان حوزه سلامت روان مشورت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *