ارتباط گرگرفتگی با مصرف دارو

ارتباط گرگرفتگی با مصرف دارو

گاهی اوقات گرگرفتگی می تواند با مصرف داروهای مختلف ایجاد شود بروز این حالت در اثر مصرف داروها بسیار عادی و رایج است چون به عنوان محرکی برای بدن به شمار می روند و وقتی دارو با بدن سازگار شد این حالت از بین خواهد رفت.

گرگرفتگی واقعا یکی از مشکلات آزاردهنده برای زنان است که می‌تواند با تپش قلب، برافروختگی پوست و تعریق زیاد همراه باشد. این مشکل معمولا با دوران یائسگی یا پیش از یائسگی ارتباط دارد، اما زنان در هر سنی ممکن است که آن را تجربه کنند. دکتر بث باتاگلینو، متخصص زنان، می‌گوید:«گرگرفتگی می‌تواند در هر موقعیتی اتفاق بیافتد و دلایل مختلفی هم داشته باشد». یکی از نکات مهم درباره گرگرفتگی این است که محرک‌های مختلفی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند که هیچ ارتباطی هم با یائسگی ندارند. استفاده از دارو، یکی از همین محرک‌ها است. درواقع، گرگرفتگی به‌عنوان یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویزی شناخته می‌شود.

اُپیوئیدها، داروهای ضدافسردگی و بعضی از داروهای مقابله با پوکی استخوان، فقط چند مورد از داروهایی هستند که نقش محرک دارند. دکتر باتاگلینو توصیه می‌کند که بلافاصله بعد از شروع دوره مصرف دارو، حالت‌های گرگرفتگی را زیر نظر بگیرید. او می‌گوید: «اگر بین گرگرفتگی و شروع دوره مصرف دارو انطباق وجود داشت، احتمالا علت گرگرفتی همان مصرف دارو است».

اگر به این نتیجه رسیدید که گرگرفتگی شما ناشی از مصرف دارو است، حتما این موضوع را به اطلاع پزشک برسانید. پزشک می‌تواند داروی مشابهی را برای شما تجویز کند که با این عارضه جانبی همراه نباشد. دکتر باتاگلینو می‌گوید: «البته ممکن است بعد از سازگار شدن بدن با دارو، حالت گرگرفتگی هم از بین برود. بنابراین، پزشک می‌تواند به شما اطمینان بدهد که این عارضه در درازمدت پایدار نخواهد ماند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.