ارزیابی اهداف مفید برای ورزش سالمندان

اهداف ورزش در سالمندان,پیاده روی در سالمندان,تمرینات ورزش,یتوانایی های ورزشی سالمندا,نعلم ورزش,ورزش در سالمندان بیمار

ارزیابی اهداف مفید برای ورزش سالمندان موضوعی است که میخواهیم به بررسی آن بپردازیم یعنی میخواهیم  هدفهای مشخص شده در توسعه برنامه ها و ترغیب آنها بپردازیم  و مفیدتریم شیوه های کنترل شده و بوجود امدن انگیزه را و بدانیم چطوری حرکات ورزشی برای سالمندان می تواند مثمر ثمر واقع شود

تعیین اهداف سودمند

برای توسعه و نظارت بر اهداف شرکت کنندگان باید آنها را یادداشت کرده و مطمئن شوید که اهداف موجود بر اساس ویژگی های آنها تعیین شده اند. در ذیل برخی مثال ها و اصول راهنما برای کمک به شاگردانتان در تعیین اهداف آمادگیشان ارائه شده است:

ویژه بودن هدف: هدفی مانند بلند کردن یک وزنه پنج پوندی در پایان یک برنامه شش هفته ای، نمونه ا ی از یک هدف ویژه است. پیاده رفتن به کلیسا بدون کمک نیز یک هدف ویژه است.

  • در پایان دوره زمانی تعیین شده به راحتی می توان مشخص کرد که آیا هدف کیفی ویژه در چهارچوب زمانی مشخص تامین شده است یا خیر.
  • قابلیت دستیابی هدف: اطمینان حاصل کنید که اهداف تعیین شده واقع بینانه باشند. آنها نباید فراتر یا کمتر از حد توانایی های سالمندان باشند.
  • برای تعیین اهداف واقع بینانه برای شاگردانتان لازم است از سطح عملکرد فعلی آنها اطلاع یافته و نیز بدانید که تا چه حد می توانند به این اهداف دست یابند.
  • به عنوان مثال اگر هدف یک شرکت کننده بالا رفتن از پله ها برای دیدن نوه ها هنگام خواب باشد ابتدا بایستی تعیین کنید که آیا او قادر است از پله ها بالا برود یا خیر. برای اطمینان از اینکه اهداف تعیین شده قابل دستیابی هستند نکاتی در زیر ارائه شده است:
  • یک تاریخ مناسب برای دست یافتن به هر هدف تعیین کرده و اهداف کوتاه مدتی را که هر فرد برای دستیابی به هدف نهایی باید در نظر داشته باشد در آن بگنجانید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *