مدیریت زمان برای فعالیت ورزشی اشخاص سالمند

یکی از شیوه های بوجود آمدن انگیزه در  افراد سالمند برای ادامه  حضور در تمرینات،مدیریت زمان برای فعالیت ورزشی اشخاص سالمند است یعنی برگزیدن زمانی مناسب برای اجرای تمرینات با در نظر گرفتن متد زندگی و برنامه های روزانه آنهاست. بعضی از سالمندان صبح را مناسبترین زمان برای حضوردر اجرای ورزش و فعالیت های ورزشی می دانند چون بر این باورند در آن ساعت از روز  کار دیگری انجام نمیدهند عده ای دیگر بر این باورند که بهترین زمان برای این فعالیت ها بعدازظهر یا عصر بعد از خوردن ناهار است چون مفاصلشان مثل خشک نیست. تعیین زمان مناسب برای اجرای حرکات ورزشی در سالمندان مشکل با اهمیتی است تا جایی که آنها قادرند این فعالیت ها را به عنوان قسمتی از برنامه های روزانه خود بکار برند.

برای سالمندانی که دارای مشکلاتی در راه رفتن بوده یا از ویلچر استفاده می کنند و مایل به شرکت در کلاس ها هستند زمانی را در نظر بگیرید تا به کمک بهیاران و پرستاران در کلاس ها حضور یابند. برای بهبود تعادل و تحرک چنین افرادی بهیار می تواند ویلچر آنها را هل دهد در حالی که آنها در کنار ویلچر پیاده روی می کنند.

رویکرد اجتماعی مدیریت زمان برای فعالیت ورزشی اشخاص سالمند

سالمندان نیز همانند دیگر افراد اجتماع علاقه مند به تفریح و سرگرمی هستند. تهیه برنامه های تمرینی سرگرم کننده و موثر باعث ترغیب سالمندان برای حضور مداوم در کلاس ها خواهد شد. در شروع کلاس ها از آنها در مورد اتفاقاتی که در زندگیشان رخ داده پرس و جو کنید جویای احوال نوه هایشان شده یا از آنها سوال کنید که برای نهار چه غذایی دارند. به سالمندان به ویژه افراد تازه وارد اجازه دهید که درباره خود صحبت کنند. این عمل باعث می شود که افراد با یکدیگر آشنا شده و به شباهت ها و تفاوت های خود با دیگران پی ببرند.

اهداف برنامه های تمرینی مدیریت زمان برای فعالیت ورزشی اشخاص سالمند

اهداف برنامه های تمرینی شما شامل بهبود قدرت، تعادل و دامنه حرکتی و در عین حال ایجاد رفاقت و ارتباط در میان شرکت کنندگان در کلاس می باشد. از این طریق آنها بالاخره خواهند توانست با فعالیت های گروهی تطبیق یافته و خارج از کلاس نیز وقتشان را با هم بگذرانند. در کلاس لطیفه تعریف کنید یا شاگردانتان را تشویق کنید تا لطیفه یا داستان تعریف نمایند. اگر فردی در آمدن به کلاس تاخیر می کند به آنها اصرار کنید تا با تعریف کردن لطیفه های زیاد، جو کلاس را لذت بخش تر کنند. هر چقدر افراد از کلاس بیشتر لذت ببرند احساس تعلقشان به گروه افزایش یافته و بیشتر تمایل خواهند داشت در کلاس ها حضور یابند. اکثر سالمندان افرادی اجتماعی و اهل معاشرت هستند. کلاستان را به محلی برای کسب تجارب اجتماعی مفید تبدیل کنید.

تعامل اجتماعی مدیریت زمان برای فعالیت ورزشی اشخاص سالمند

برای افزایش تعامل اجتماعی در میان شاگردانتان برای هر یک از آنها یک بار کمکی تعیین کنید و کارهایی را مشترکا به آنها بسپارید تا وادار به شرکت در کلاس ها شوند. روحیه کمک به یکدیگر را در میان شاگردانتان تقویت کنید. برای مثال  افراد متفاوتی را برای سرشماری، تحویل وسایل ورزشی یا خوشامدگویی به اعضای جدید تعیین کنید. این عمل نه تنها باعث تعامل اجتماعی می شود بلکه تشکیل گروه های موفق را نیز تضمین می کند. اگر یکی از افراد چند جلسه غیبت کرد یادداشت کوچکی با این عنوان برایش ارسال کنید: دلمان برات تنگ شده است.

اجرای تمرینات همراه با یار کمکی

یکی از بهترین روش ها برای تداوم حضور سالمندان در برنامه های تمرینی، اجرای تمرینات همراه با یار کمکی شان است. با ایجاد تالارهای گفتگو به منظور گپ های دوستانه در ساعات تمرین، سالمندان را تشویق کنید موفقیت های آنها را در گروه مورد تقدیر قرار دهید و پیشرفت هایشان را تبریک بگویید. از این طریق می توانید در ترغیب سایر افراد برای پیوستن به کلاس هایتان موفق شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *