از هفته دوم بارداری چه میدانید؟

از هفته دوم بارداری چه میدانید؟

هفته دوم بارداری شامل چه اتفاقاتیست؟

هفته دوم شامل اتفاقات زیادیست مطالب زیر شامل تمامی اتفاقاتی می باشد که در هفته دوم بارداری برای مادر و جنین اتفاق می افتد را برایتان قرار داده ایم . معمولا در این هفته تخمک گذاری اتفاق می افتد که در زیر تمام اتفاقات را با جزییات قرار داده ایم.

شما در هفته دوم قرار دارید و دلواپس هستید. هنوز معلوم نیست در نهایت برای ایفای نقش مادری انتخاب می‌‌شوید یا نه؟ این هیچ ربطی به استعداد شما ندارد. همه زن‌ها می‌توانند این نقش را بپذیرند، اما شرط اساسی برای انتخاب شدن به عنوان یک مادر آرامش شما در هفته‌های اول بارداری است. از آنجایی که هنوز نمی‌دانید قرار است چه اتفاقی بیفتند بیایید با هم موضوع باروری را از یک منظر دیگر نگاه کنیم

طی هفته اول مشخص می‌شود که نقش رو به روی شما را یک دختر خجالتی بازی می‌کند یا یک پسر وروجک. هرچند که شما حالا حالاها از آن بی‌خبر خواهید بود. پیوند اسپرم و تخمک یک فرایند ۱۰ تا ۳۰ ساعته است. در همان هفته اول که باروری تخمک انجام می‌شود در حدود ۲۵۰ میلیون اسپرم از سرویکس (دهانه رحم) وارد  واژن می‌شود. از این میان تنها ۴۰۰ اسپرم برای نفوذ به تخمک می‌توانند وارد رحم شوند و تنها یک اسپرم می‌تواند تخمک را بارور کند.

در هفته دوم کروموزم‌های والدین حاوی مواد ژنتیکی هستند که کودک خصوصیات پدر و مادر را از طریق آنها به ارث می‌برد. هر انسانی ۶۴ کروموزم دارد که ۲۳ کروزموزم را از مادر و ۲۳ تای دیگر را از پدر به امانت می‌گیرد. هر تخمک دارای یک کروموزوم X و هر اسپرم دارای یک کروموزوم X  یا Y  است. ترکیب کروموزوم‌هایX  و  y جنسیت کودک را مشخص می‌کند. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند حاوی X  باشد شما صاحب یک دختر می‌شوید و اگر با خودش کروموزم Y را حمل کند طبعا نوزاد شما پسر خواهد.

تاکنون کودک شما وجود نداشت، اما در این هفته تخم‌گذاری اتفاق می‌افتد. تخمدان شما تخمک‌‌های سالم را درون لوله‌ی رحم، جایی که بی‌صبرانه منتظر اسپرم می‌مانند، آزاد می‌کند تا از مسیر ۱۵ الی ۲۰ سانتی گردنه‌ی رحم به سلامت عبور کرده و به رحم برسند. گرچه بین ۷۵ تا ۹۰۰میلیون اسپرم در این سفر آبی حضور دارند، اما در واقع کمتر از هزار تای آنها از گردنه‌ی رحم می‌گذرند و تنها یکی از این شناگران خوش‌شانس افتخار نفوذ بر تخمک را در لحظه‌ی لقاح پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *