هفته سوم بارداری با چه اتفاقاتی همراه است؟

هفته سوم بارداری با چه اتفاقاتی همراه است؟

هفته سوم بارداری چه اتفاقی می افتد؟

هفته سوم بارداری هفته بسیار مهمی می باشد زیرا در این هفته جنسیت کودک شکل می گیرد و از این لحاظ این هفته بسیار مهم میباشد در مطلب زیر به تمامی این موضوعات اشاره میکنیم.

در هفته سوم توده سلولی در رحم شما ثابت شده است و شما رسماً به عنوان یک بانوی باردار شناخته می‌شوید البته طبیعی است که نمی‌توانید وجود او را در بدن خودتان تشخیص بدهید. به هر حال او هنوز توده‌ای کوچک است که اندازه اش ۱ تا ۳ ملی‌متر است.

شاید اولین تغییراتی که مشاهده ‌کنید دیدن لکه‌های‌خونی است که یک یا دو روز بیشتر طول نمی‌کشد و سبک‌تر از دوره‌های عادی ماهانه است. به این مرحله «لکه‌بینی لانه گزینی» گفته می‌شود.

در کمال شگفتی، جنسیت کودک و دیگر خصیصه‌های ژنتیکی که به ارث می‌برد از قبیل رنگ چشم، رنگ مو، پوست و فرم بدن از همان لحظه‌ی لقاح تعیین می‌گردد. کودک در حال رشد شما، اکنون تخم بارور خوانده می‌شود که دارای ۴۶ کروموزم، ۲۳ تای آن از شما و ۲۳تای از همسرتان است. این کروموزم‌ها کمک می‌کنند تا جنسیت کودک و خصیصه‌های فردی او از قبیل رنگ چشم، رنگ مو و تا حدودی شخصیت و استعدادهای او مشخص گردند. پس از لقاح، گلوله‌ایی از سلول‌ها که اکنون به نطفه بدل شده‌اند، سفر خود را از میان لوله‌های رحمی به پایان رسانده و در دیواره‌ی رحم لانه گزیده تا تغذیه نماید، این فرایند، لانه‌گزینی نطفه نام دارد. اگر چندقلو هم داشته باشید عملا همین اتفاق می‌افتد. دوقلوهای همزاد هنگامی شکل می‌گیرند که دو تخمک مجزا توسط دو اسپرم متفاوت بارور شوند و هر کودک جفت و کیسه‌ی آب مخصوص به خود را داراست. اما چنانچه یک تخم بارور تقسیم شود و به دو جنین تبدیل گردد، نتیجه‌ی آن دوقلوهای یکسان خواهند بود. ممکن است آنها یک جفت را با یکدیگر تقسیم نمایند، اما هر کودک یک کیسه‌ی آب مجزا دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *