افتادگی پوست و درمان آن بعد از کاهش وزن

افتادگی پوست و درمان آن بعد از کاهش وزن

درمان افتادگی پوست بعد از کاهش وزن

در مطلب زیر در مورد کاهش وزن صحبت شده است که معمولا کاهش وزن عوارضی همچون افتادگی پوست را بدنبال دارد که در مطلب زیر به راههایی برای درمان افتادگی پوست اشاره میکند.

افتادگی و شلی پوست، می‌تواند مشکلی عادی بعد از ازدست دادن مقدار زیادی از وزن در دوره زمانی کوتاه باشد. دیر یاmزود، ممکن است شاهد بهبود حالت کشسانی پوست‌تان باشید، اما بعضی از افراد شاید برای برداشتن پوست اضافی نیاز به عمل جراحی داشته باشند.
عوامل اصلی که درخاصیت کشسانی پوست دخیلند :

سن: بابالا رفتن سن‌تان، از خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست شما کم می‌شود.

ژنتیک: ژن‌ها روی چگونگی استحکام پوست همزمان با بالارفتن سن تاثیر می‌گذارند.

چقدر وزن کم کرده‌اید: وقتی در زمان کوتاه، وزن زیادی را ازدست می‌دهید، مثلا با جراحی کاهش وزن، پوست شما فرصت جمع شدن همراه با بدن شما را ندارد و اگر مدت طولانی با وزن بسیار زیاد مانده باشید، ممکن است همیشه کشیده باقی بماند.

بودن درمعرض آفتاب: درمعرض آفتاب بودن، درگذشته و حال و آینده، می‌تواند به پوست آسیب بزند.

تغذیه و آب: اگر تغذیه متعادل نداشته باشید یا مصرف ویتامین‌ها و موادمعدنی‌تان کافی نباشد و آب کافی به بدن‌تان نرسانید، پوست سالمی نخواهید داشت.

سیگار: سیگار می‌تواند فراین طبیعی پیری پوست را سرعت دهد.
چکار می‌توانید بکنید

هر کسی، واکنش متفاوتی بعداز کاهش وزن نشان می‌دهد چون همه ما با هم فرق داریم. بعضی ازافراد ممکن است به سرعت به حالت اول برگردند درحالی‌که دیگران شاید برای رهایی از پوست اضافی به عمل زیبایی نیاز پیدا کنند. بعداز کاهش وزن، دست کم یک سال صبر کنید؛ پیش از این‌که تصمیم به جراحی بگیرید اجازه دهید وزن‌تان ثابت شود.

به یاد داشته باشید جراحی زیبایی، عملی پرهزینه و جدی بوده و به زمان زیادی برای ریکاوری نیاز دارد. ممکن است با راه‌های دیگری هم بتوانید تفاوت‌هایی ایجاد نمایید، مثل ورزش و رژیم غذایی سالم. یک برنامه تمرینات هوازی و قدرتی می‌تواند به شما درکاهش چربی کمک کرده و همزمان عضله سازی هم بکنید. زمانی که عضله می‌سازید، می‌توانید ظاهر پوست را بهتر کرده و از افتادگی آن تا حدودی بکاهید.

بهترین شیوه برای پیشگیری از افتادگی پوست، کاهش وزن تدریجی و آهسته است، حدود نیم تا یک کیلو درهفته. کاهش وزن آهسته به شما اجازه می‌دهد توده عضلانی‌تان را حفظ کرده و همزمان چربی بسوزانید و به پوست‌تان فرصت دهید خودش را با این کاهش وزن تطبیق دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.