افزایش سن و فعالیت ورزشی

افزایش سن و فعالیت ورزشی

فکر نکنید با افزایش سن دیگر نمی توانید ورزشکاری قهرمان باشید، پاگذاشتن به سن بالا نمی تواند مانعی برای ورزشکارشدن شما محسوب شود، اگر ورزش خود را ادامه دهید و به صورت مستمر تمرینات ورزشی را انجام دهید با وجود افزایش سن از ابتلا به انواع مشکلات قلبی و عروقی درامان خواهید ماند.

محققان می‌گویند افزایش سن دلیل بر افت توان فیزیکی فرد نیست و یک سالمند ۷۰-۶۰ ساله می‌تواند به شرطی که ورزش و تمرین‌های بدنی را ادامه دهد همانند یک قهرمان ورزشی باشد. براساس تحقیقی که مشروح آن در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است، محققان دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک پس از زیر نظر گرفتن داوطلبان ۷۱-۴۶ ساله که می‌توانستند۲۷۰۰ کیلومتر را رکاب بزنند اعلام کردند، این افراد همانند قهرمانان ورزشی کالری می‌سوزاند و ۴ برابر متابولیسم پایه را صرف می‌کنند. شاید باور این موضوع سخت باشد اما حقیقت اینجاست که ورزش برای سلامت سالمندان بسیار مفید است.

نیازی نیست تمرین‌هایی سخت و دشواری انجام دهید. بنا به توصیه سازمان جهانی بهداشتتنها ۱۰ هزار قدم روزانه کافی است تا احتمال ابتلا به سرطان پستان ۳۹ درصد، ابتلا به سرطان کولورکتال ۲۶ درصد، احتمال سکته مغزی ۲۵ درصد و احتمال دیابت ۳۴ درصد کاهش یابد. بی‌تحرکی در حال حاضر چهارمین عامل ابتلا به فشارخون بالا، دیابت و گرایش به دخانیات است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *