بدن ماهیچه ای و ابتلا به سرطان

بدن ماهیچه ای و ابتلا به سرطان

داشتن بدن ماهیچه ای امروزه یکی از علاقه مندی های جوانان به شمار می رود، برخی رژیم های نادرست و غلط می توانند افراد را در معرض خطر سرطان قرار دهند، این ورزشکار برای داشتن بدن ماهیچه ای به شدت به مصرف مواد غذایی پروتئینی روی آورده بود و نوشابه های انرژی زای زیادی می نوشید با خاطر سرطان کبد در ۴۰ سالگی از دنیا رفت.

ورزش برای سلامت مفید است. داشتن بدنی ماهیچه‌ای باعث می‌شود فرد در برابر بیماری‌ها مقاوم باشد اما به هر قیمتی نباید بدن را ماهیچه‌ای کرد. بسیاری از ورزشکاران بادی‌بیلدینگ به دنبال داشتن بدنی حجیم و ماهیچه‌ای هستند و برای رسیدن به این هدف در مصرف مواد غذایی پروتئینی افراط می‌کنند و میزان مصرف چربی را به حداقل می‌رسانند. برخی از این افراد برای آنکه انرژی روزانه خود را حفظ کنند از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده می‌کننددر حالی که مصرف این نوشیدنی‌ها برای سلامت مضر است. دان وارمبی بادی‌بیلدینگ کار انگلیسی نزدیک به ۲۰ سال رژیم سخت غذایی داشت ولی طی ۶-۵ اخیر رژیم خود را محدودتر کرد تا بدنش آن‌گونه‌ که دوست دارد روی فرم بیاید. این ورزشکار در تمام طول روز ورزش می‌کرد و روزانه ۱۰ هزار کالری مصرف می‌کرد.

او هر ۲ ساعت یک‌بار، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و همبرگر میخورد و به عنوان نوشیدنی از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده می‌کرد. به گفته نامزدش او حداقل روزانه ۹-۸ نوشابه می‌خورد. نوامبر ۲۰۱۴ در حالی که بدن این ورزشکار روی فرم آمده بود متخصصان خبر ابتلای او به سرطان کبد را دادند.

تومور،۷ سانتی‌متر بزرگی داشت و پزشکان امید به زندگی را در این فرد ۴۰ ساله ۳ هفته اعلام کردند. متخصصان دلیل ابتلای وی را مصرف بالای پروتئین و نوشابه‌های انرژی‌زا اعلام کردند. آخرین عکسی که از او منتشر شد او را در ۸ ماه بعد از مقابله با سرطان نشان می‌دهد که بسیار ضعیف و نحیف شده است. وی بعد از تلاش بسیار برای غلبه بر این بیماری در نهایت فوت کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *