انار بهترین میوه پاییزی

انار بهترین میوه پاییزی

 

اگر می خواهید کم خونی خود را درمان کنید و به طول عمر خود بیفزایید پیشنهاد می کنیم از مصرف انار غافل نشوید این میوه پاییزی بهترین ویژگی های درمانی را داراست که یکی از آن ها مقابله با افسردگی و مشکلات روحی است.

انار، یکی از مهم‌ترین میوه‌های پاییزی است که هم طعم‌وعطر فوق‌العاده‌ای دارد و هم ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی. متخصصان تغذیه همیشه از انار، به‌خاطر فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌های زیادش، به‌عنوان یک میوه مهم نام می‌برند. این میوه مهم و جذاب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه کوکتل‌ها، آب‌میوه‌ها، اسموتی‌ها و انواع سالادها است.

لایه بیرونی انار که سخت و سرخ است، دانه‌های خوراکی آن را پُر از آب نگه می‌دارد. مطالعات علمی نشان داده‌اند که میزان آنتی‌اکسیدان‌هایی که در هر وعده مصرفی انار وجود دارند، حتی از چای سبز و بلوبری هم بیشتر است. بنابراین، به‌جای استفاده از خوراکی‌های مضر، از دانه‌های انار به‌عنوان تنقلات استفاده کنید یا آن را به سالادهای مختلف اضافه کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید انار را همراه با ماست یا غلات صبحانه بخورید و از آن لذت ببرید.

میوه دیگری که باید از آن در طول فصل پاییز استفاده کنید، ‌گلابی است. این میوه محبوب و خوش‌مزه، ویتامین C و فیبر قابل توجهی برای بدن فراهم می‌کند. هر وعده مصرفی گلابی حاوی ۵ گرم فیبر غذایی است. برخی متخصصان توصیه می‌کنند که گلابی را پس از تکه‌تکه کردن با دارچین مخلوط کنید و بخورید. با پختن گلابی هم می‌توانید انواع مرباها و پیش‌غذاهای جذاب و خوش‌طعم را برای خودتان تهیه کنید.

خوردن انار به غیر از ارزش غذایی بسیار، جنبه های دارویی و اثرات درمانی  قابل توجه ای دارد.خوردن انار در از دیدگاه قرآن و ائمه بسیار توصیه شده است. انار برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها از جمله تصلب شرائین ، سرطان و همچنین کمک به طول عمرو کند کردن واکنشهای پیر شدن سلولها تأثیرات فراوانی دارد

طبق نظر محققان طب قرآنی ، انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.
انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.