انواع مختلف عدم کنترل ادرار

انواع مختلف عدم کنترل ادرار

چگونه می توانیم عدم کنترل ادرار را کنترل کنیم؟ این حالت در زنان بیشتر رخ میدهد یا در مردان؟ انواع مختلف عدم کنترل ادرار در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ بد نیست به توصیه های پزشکی برای رفع این عارضه دقت کنید.

عدم کنترل ادرار یا بی‌اختیاری ادراری، معمولا در سنین بالا بروز پیدا می‌کند. در زنان، ضعیف شدن عضلات، بر اثر زایمان و عدم تعادل هورمون‌ها بر اثر یائسگی، بیشترین عامل بروز بی‌اختیاری ادراری هستند. اما در مردان، عدم کنترل ادرار، می‌تواند به علت مشکلات پروستات، پایین بودن سطح هورمون تستوسترون و افزایش سن بروز پیدا کند. انواع عدم کنترل ادرار، در چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شود:

۱- در افرادی که عمل جراحی پروستات داشته‌اند ممکن استبا کوچکترین فشار، مثلا هنگام ورزش کردن، خندیدن، سرفه کردن، عطسه کردن و بلند کردن وسیله‌ای سنگین، مقداری ادرار خارج شود.

۲- مردان بالای ۶۰ سال با این نوع از عدم کنترل ادرار روبه‌رو هستند. که حتی پس از ترک توالت، دوباره احساس می‌کنند نیاز به تخلیه ادرار دارند.

۳- نوع سوم، ترکیبی از دو نوع اول است.

۴- این نوع نادر، به دلیل عدم تخلیه کامل مثانه رخ می‌دهدو شخص همیشه احساس می‌کند که مثانه‌اش پر است. مردانی که دچار بزرگی پروستات شده‌اند یا جراحت یا عفونتی در ناحیه تناسلی دارند و یا سطح هورمون تستوسترون در بدنشان پایین است، ممکن است به این نوع از بی‌اختیاری ادراری مبتلا شوند. تستوسترون، به قوی شدن عضلات نگه دارنده ادرار در مثانه کمک می‌کند و به هنگام تخلیه ادرار نیز به شل شدن عضلات کمک می‌کند تا مثانه به طور کامل تخلیه شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.