انواع ویتامین های مورد نیاز مبتلایان به امراض قندی

انواع ویتامین های مورد نیاز مبتلایان به امراض قندی

 

برخی مکملها برای افراد دیابتی ضروری و مهم هستند و می توانند باعث کنترل سطح قند خون در این افراد شوند. کلسیم و اسید فولیک ،ویتامین B12،  آهن، روی و ویتامین B2 از مهمترین ریزمغذی های مورد نیاز افراد دیابتی به شمار می روند.

افراد بسیاری هستند که از مکمل‌هایی مثل امگا ۳ و منیزیم استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند دیابت نوع ۲ را کنترل کنند، اما آیا این مکمل‌ها واقعا اثر می‌کنند؟ به نظر متخصصان، شواهدی هست که نشان می‌دهد مکمل‌ها می‌توانند مفید باشند، اما هیچ چیز قطعی نیست. البته بیشتر منظور این است که افراد نمی‌توانند از این مکمل‌ها به‌جای داروهای پزشکی دیابت استفاده کنند، ولی بعضی مکمل‌ها می‌توانند واقعا کمک کنند. در هر صورت اگر می‌خواهید مکمل مصرف کنید، باید حتما با پزشک مشورت کنید، چون بعضی مکمل‌ها ممکن است که با داروهای دیابت یا داروهای دیگر تداخل داشته باشند. در ادامه به مکمل‌هایی می‌پردازیم که نقش مثبتی در کنترل دیابت نوع ۲ دارند.

کروم، نوعی فلز و املاح کمیاب ضروری است که تصور می‌شود که می‌تواند به‌طور طبیعی به کاهش سطح قند خون کمک کند. این ماده به‌طور طبیعی در غذاهایی مثل گوشت قرمز، ماهی، میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، نان سبوس‌دار و گندم کامل وجود دارد. اما در قالب مکمل، با عنوان کرومیوم پیکولینات، کلرید کروم و کروم نیکوتینات، به فروش می‌رسد.

یکی از متخصصان درباره این ماده می‌گوید: «مردم حدود ۱۵ سال پیش، خیلی درباره این ماده هیجان‌زده بودند؛ اما هیچ شاهدی وجود ندارد که ثابت کند این ماده قطعا می‌تواند به کنترل قند خون و دیابت کمک کند». استفاده از این مکمل در دوزهای پایین، مشکلی ایجاد نمی‌کند و ممکن است برای بعضی افراد مفید باشد. با این‌حال، مصرف کرومیوم در دوره‌های طولانی می‌تواند باعث عوارض جانبی از جمله مشکلات کلیوی شود.

متخصصان معتقدند که به تحقیقات بیشتری نیاز دارند تا تاثیر مثبت دارچین را بر روی کنترل دیابت اثبات کنند، اما بعضی مطالعات نشان می‌دهند که دارچین این توانایی را دارد که سطح قند خون را در میان بعضی افراد بهبود بخشد. می‌توانید دارچین را به غذاهای مختلف و غلات صبحانه اضافه کیند یا پودر دارچین را با قهوه یا چای ترکیب کنید.

برای مطمئن شدن از این که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را به دست می آورید یا نه با تیم مراقبت بهداشتی خود صحبت کنید. اگر تیم مراقبت بهداشتی شما کمبود ویتامین یا مواد معدنی را مشاهده کنند، ممکن است برای شما مکمل تجویز کنند.

اگر در حال کم کردن وزن هستید و کمتر از ۱۲۰۰ کیلوکالری در روز غذا می خورید، ممکن است نیاز به آهن و اسید فولیک پیدا کنید.

اگر هیچ نوع غذای حیوانی مصرف نمی کنید، ممکن است نیاز به ویتامین B12، کلسیم، آهن، روی و ویتامین B2 پیدا کنید.

اگر احتمال ایجاد بیماری استخوان در شما وجود دارد، ممکن است به ویتامین D، کلسیم و منیزیم نیاز پیدا کنید.

اگر بیش از ۶۵ سال سن دارید، ممکن است به کلسیم و اسید فولیک (B9) نیاز داشته باشید.

اگر باردار بوده و یا این که نوزاد خود را شیر می دهید، ممکن است به آهن، روی، کلسیم و اسید فولیک (B9) اضافی نیاز پیدا کنید.

اگر داروهای مدر (زیاد کننده حجم ادرار) مصرف می کنید، ممکن است به منیزیم، کلسیم، پتاسیم و روی نیاز داشته باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *