اهمیت تحرک و فعالیت جسمانی برای کودک

اهمیت تحرک و فعالیت جسمانی برای کودک

فعالیت جسمانی برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید سبک زندگی آن ها را تغییر دهید و آن ها را به بی تحرکی عادت ندهید. تشویق خردسالان در میان همسالانش به ورزش و تحرک بدنی تاثیر زیادی در افزایش سلامتی وی خواهد گذاشت.

بیشتر سازمان‌های معتبر توصیه می‌کنند که کودکان روزانه حداقل ۳ ساعت فعالیت جسمانی داشته باشند. با این‌حال، براساس مطالعه‌ای که محققان دانشگاه Loughborough انجام داده‌اند، ۹۱ درصد کودکان ۲ تا ۴ ساله از دستورالعمل‌های رایج و استاندارد برای فعالیت روزمره پیروی نمی‌کنند. در واقع، آمار شوکه‌کننده این مطالعه نشان می‌دهد که اکثر کودکان پیش‌دبستانی حتی یک ساعت در روز هم تحرک بدنی ندارند و این مساله واقعا برای آنان خطرناک است.

بنابراین اگر می‌خواهید که این الگوی رفتاری نادرست در کودک شما شکل نگیرد، حتما او را هر روز به فضایی بیرون از خانه ببرید. وقتی که شرایط آب‌وهوایی مناسب است، بهتر است آن‌ها را بیرون ببرید و آن‌ها را به فعالیت‌های بدنی مختلف مثل دویدن یا پیاده‌روی تشویق کنید. در شرایط آب‌وهوایی سرد نیز نباید از فعالیت بدنی عقب بمانید،‌ چون می‌توانید به مرکزهای ورزشی مختلف بروید و تمرین‌های ورزشی را انجام دهید یا مثلا به استخر برویدو همراه با فرزندتان شنا کنید. برخی متخصصان توصیه می‌کنند که روش کاشت و پرورش گیاهان را به کودکان آموزش دهید. آنان می‌گویند که کودکان به کاشت گیاهان و دانه‌ها و مشغول شدن با خاک و آب خیلی علاقه دارند. بنابراین مقداری خاک استاندارد و دانه به آن‌ها بدهید و بگذارید که با آن‌ها کار کنند. حتی می‌توانید همراه با کودک، بعضی گیاهان خوردنی را بکارید و بعد آن‌ها را برداشت کنید و بخورید. این کار برای کودکان خیلی جذاب است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *