تشویق کردن کودک برای غذا خوردن

تشویق کردن کودک برای غذا خوردن

سعی کنید مهارت های کودکتان را برای غذاخوردن افزایش دهید. برای تشویق کردن اطفال می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید.تمرکز روی غذا و کاهش استرس اطفال از اهمیت ویژه ای در این زمینه برخوردار است. با پخش آهنگ مورد علاقه فرزند سعی کنید استرس وی را برای غذاخوردن کاهش دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق کردن کودک به این‌که بهتر غذا بخورد، این است که کنار او بنشینید و با هم غذا بخورید. اگر کودک ببیند که شما با حالت عصبی نشسته‌اید، خودتان غذا نمی‌خورید و فقط او را نگاه می‌کنید تا غذا بخورد، قطعا هیچ لذتی از غذا خوردن نخواهد بُرد. کودکان همیشه از رفتار شما تقلید می‌کنند.

اگر ببینند که خود شما با خوشحالی کلم بروکلی می‌خورید، به احتمال زیاد آن‌ها هم به سمت کلم بروکلی جذب می‌شوند. به یاد داشته باشید که وقتی کودک سراغ یک غذای جدید و سالم می‌رود، حتما باید او را تشویق کنید. زمان غذا خوردن، فرصت بسیار خوبی است مهارت‌های اجتماعی کودک را تقویت کنید. مثلا می‌توانید در حین غذا خوردن با کودک درباره این موضوع حرف بزنید که امروز را چطور گذرانده‌اید. حتی می‌توانید

در حین غذا خوردن، با کودک بازی‌های کلامی انجام دهید یا آهنگ‌های شاد و آرام‌بخش مورد علاقه او را بخوانید. وقتی چنین رفتاری را در پیش می‌گیرید، زمان غذا خوردن را به زمانی برای لذت بردن در کنار هم تبدیل می‌کنید و تمرکز کودک را از روی غذاها دور می‌کنید. همین مساله می‌تواند خیلی موثر باشد، چون تمرکز روی غذا برای کودکانی که با غذا خوردن مشکل دارند، استرس‌زا است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *