اهمیت توانبخشی برای آسیب‌ دیدگی نخاعی

مبتلایان به آسیب های نخاعی پس از گذراندن درمان های لازم بهتر است هرچه زودتر شروع به توانبخشی بدن خود کنن و قوای جسمی خود را بازیابند تا بتوانند این عارضه ها را برطرف کرده و به حالت عادی بازگردند. می خواهیم به اهمیت توانبخشی در بیماران نخاعی بپردازیم .

محققان دانشگاه جان هاپکینز پس از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که به نظر می‌رسد شروع زودهنگام توان‌بخشی بعد از آسیب‌های نخاعی، به بهبود عملکرد بیماران منجر می‌شود. محققان در این مطالعه به بررسی حدود ۴ هزار نفر پرداختند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ میلادی از آسیب‌های نخاعی رنج می‌بردند. میانگین سنی این افراد، ۴۱ سال بودو متوسط زمان شروع توان‌بخشی برای آن‌ها، ۱۹ روز. این مطالعه نشان می‌دهد که توان‌بخشی زودهنگام با عملکرد فیزیکی بهتر فرد در هنگام ترک بیمارستان و در طول سال بعد از آن همراه است. مسئولان این مطالعه می‌گویند که زمان بین بروز حوادث ناگوار و شروع درمان واقعا مهم است. مثلا امروزه بسیاری از افراد می‌دانند که جدی گرفتنزمان‌بندی بعد از حمله قلبی تا چه حدی اهمیت دارد چون تاخیر در درمان، آسیب‌هایی که به قلب وارد می‌شود را افزایش می‌دهد.

بنابراین همین اهمیت را باید برای بیماران نخاعی قائل شد و زمان‌بندی درمان را جدی گرفت. بیماران می‌توانند درباره برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای شروع توان‌بخشی با پزشک خودشان مشورت کنند و نگرانی‌های‌شان درباره تاخیر در فرآیند توان‌بخشی را مطرح سازند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.