تاثیر خواب کافی بر سلامت مغز

تاثیر خواب کافی بر سلامت مغز

بهتر است از مزایای خواب کافی برای سلامتی تان اطلاع پیدا کنید خوابیدن به اندازه کافی از اهمیت زیادی برای سلامتی تان برخوردار است. خواب منظم شبانه و ورزش روزانه می تواند مانعی برای ابتلای شما به سکته مغزی باشد.

یکی از جدیدترین مطالعاتی که در نشست سالانه انجمن سکته مغزی آمریکا ارائه شده است، نتایج مهمی را درباره اهمیت خواب و ورزش کردن نشان می‌دهد. براساس این مطالعه، خطر بروز سکته مغزی در بین افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند و خواب شبانه کاملی دارند، می‌تواند نسبتا پایین باشد. این مطالعه که روی بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی بزرگسال انجام شده است، نشان می‌دهد که خطر بروز سکته مغزی در بین کسانی که هر شب بین ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند،۲۵ درصد کمتر از کسانی است که کمتر یا بیشتر از این میزان می‌خوابند. نکته جالب این است که بیشترین خطر بروز سکته معزی در بین افرادی مشاهده شد که خواب خیلی طولانی‌ای دارند و حداقل ۸ ساعت در هر شب می‌خوابند. البته خطر بروز سکته مغزی در بین افرادی که کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند هم بالا است. مسئولان این مطالعه می‌گویند که امروزه بعضی از انسان‌ها به خواب مثل یک دشمن نگاه می‌کنند که مانع از انجام دادن کارها می‌شود.

با این‌حال شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی بحث سبک زندگی سالم مطرح می‌شود، همه باید این مثلث را جدی بگیرند: رژیم غذایی متعادل، ورزش کردن منظم و خواب کافی. به نظر محققان، ترکیب خواب کافی و مطلوب با ورزش کردن منظم، با کاهش قابل توجه خطر بروز سکته مغزی مرتبط است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.