اهمیت شستن دست ها پس از اجابت مزاج

اهمیت شستن دست ها پس از اجابت مزاج

شستن دست ها پس از اجابت مزاج از اهمیت ویژه ای برخوردار است، متاسفانه طی تحقیقاتی پژوهشگران متوجه شدند مردم کشور فرانسه بعد از اجابت مزاج دست هایشان را نمی شویند و بهداشت شخصی خود را رعایت نمی کنند.

در نظرسنجی که در سایت BVA منتشر شده است ۶۲ درصد فرانسوی‌ها دست‌هایشان را هنگام خروج از توالت می‌شویند اما یک‌سوم فرانسوی‌ها بعد از اجابت مزاج از صابون استفاده نمی‌کنند. محققان می‌گویند به طور متوسط هر فرد در هر ساعت ۲ بار دستش را به دهان می‌برد.

زمانی که مرتبا دست‌ها را مخصوصا بعد از خروج از توالت بشویید، میزان ابتلا به عفونت‌های تنفسی و گوارشی ۳۰ درصد کاهش می‌یابد می‌یابد. محققان می‌گویند ۷۰ درصد میکروب‌ها از طریق دست منتقل می‌شود و با رعایت بهداشت می‌توان از بروز ۴۷ درصد بیماری‌ها از جمله ناراحتی‌‌های گوارشی، سرماخوردگی، برونشیت یا آنفلوانزا پیشگیری کرد. براساس بررسی‌های مرکز سلامت سالمندان کوریان در فرانسه شستشوی مرتب دست‌ها می‌تواند تا ۳۰ درصد از مرگ و میر افراد در خانه سالمندان پیشگیری کند. استفاده از ژل‌های هیدرواکلیک در شرایط ویژه، آموزش رعایت بهداشت و استفاده از آب و صابون به خصوص بعد از خروج از توالت، می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *