نظر پزشکان در مورد دل درد کی روش

نظر پزشکان در مورد دل درد کی روش

کارلوس کی‌روش از نوعی بیماری روده ای رنج میبرد وی تحت عمل جراحی در کشورش قرار گرفته و حال عمومی وی خوب اعلام شده است، برای بررسی و شرح حال بیماری کی‌روش پای صحبت های پزشک فوق تخصص گوارش و کبد نشسته ایم با ما همراه باشید.

این روزها خبرهای سربسته‌ای از بیماری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان منتشر شده که موجی از نگرانی عمومی نسبت به سلامت کارلوس کی‌روش را به همراه داشته است. در خبرها آمده بود که آقای سرمربی، مدتی از دل‌درد رنج می‌برده و به دنبال آن و در سفری که به زادگاهش داشته، تحت عمل جراحی قرار گرفته و بخشی از روده او هم برداشته شده است.

هرچند که در علم پزشکی نمی‌توان براساس شنیده‌ها قضاوت کرد و تشخیص قطعی، با معاینه، شرح‌حال گرفتن و دیدن جواب آزمایش‌های لازم، میسر خواهد بود اما باتوجه به علایم بیماری که درباره آقای کی‌روش اعلام شده، می‌توان گمانه‌زنی‌هایی درباره بیماری او داشت و حدس‌هایی درباره بیماری‌اش زد.

دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  احتمال‌های زیر را درباره بیماری کی‌روش عنوان کرد: «دل‌درد حاد این سرمربی اگر همراه با برداشتن بخشی از روده بزرگ او باشد، می‌تواند احتمال وجود تومور خوش‌خیم یا بدخیم در روده را در پی داشته باشد. اگر این دل‌درد با برداشتن بخشی از روده باریک همراه باشد،شانس ابتلا به ایسکمی عروقی که منجر به از بین رفتن بخشی از بافت روده باریک هم می‌شود را به ذهن پزشک می‌رساند. این در حالی است که ابتلا به انسداد یا پیچ‌خوردگی روده هم می‌تواند منجر به دل‌درد شود و در مواردی هم با برداشتن بخشی از روده همراه باشد». در هر صورت، تمام این موارد، تنها حدس و گمان‌های پزشکی هستند و ممکن است که کارلوس کی‌روش با هیچکدام از این بیماری‌ها هم درگیر نباشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.