اهمیت ورزش های هوازی برای مغز

اهمیت ورزش های هوازی برای مغز

برای پیشگیری از شدت یافتن بیماری آلزایمر می توانید از برخی راهکارهای مناسب کمک بگیرید تحرک بدنی در این زمینه بسیار مفید است. به تازگی محققین از تاثیرات مثبت ورزش‌های هوازی روی مغز پرده برداشته اند و به کشف راههای جدیدی برای درمان آلزایمر دست یافته اند.

اگر می‌خواهید احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهید، پس سریعا به باشگاه ورزشی بروید، یا در پارک قدم بزنید یا هر فعالیت دیگری را انجام دهید که با تحرک بدنی همراه است. یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در Journal of Alzheimer’s Disease نشان می‌دهد که هر نوع ورزشی می‌تواند برای حجم مغز خوب باشد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را ۵۰ درصد کاهش دهد.

در حال حاضر هیچ راهی برای درمان آلزایمر وجود ندارد و مداخلات پیشگیرانه از طریق مدیریت سبک‌زندگی در اولویت اصلی قرار دارند. محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه پیتسبورگ با توجه به همین نکته، سعی کردند که اطلاعات بیشتری درباره تاثیر ورزش‌های هوازی روی مغز به دست بیاورند. در این مطالعه، ۸۷۶ بیمار با میانگین سنی ۷۸ سال تحت بررسی قرار گرفتند.

نتایج نهایی نشان داد که فعالیت فیزیکی بیشتر با حجم بزرگ‌تر مغز در نقاط کلیدی آن و خصوصا لوب پیشانی، لوب گیجگاهی و لوب آهیانه‌ای از جمله هیپوکامپ همراه است. علاوه بر این، مشخص شد که کسانی که از فعالیت فیزیکی اضافی سود می‌برند، با کاهش خطر ۵۰ درصدی ابتلا به آلزایمر مواجه هستند. با این‌حال محققان تاکید می‌کنند که هنوز به درمان آلزایمر دست پیدا نکرده‌اند و تمرکزشان روی پیشگیری از این بیماری است.

پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

ورزش های هوازی چه نوع ورزشهایی هستند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.