با روغن اسطوخودوس بیماری های پوستی را درمان کنید

با روغن اسطوخودوس بیماری های پوستی را درمان کنیدروغن اسطوخودوس دارای رایحه ای آرام بخش  است که اغلب به عنوان یک درمان مناسب  خانگی برای  زیبایی و سلامت  در زمینه های مختلف استفاده می شود. روغن اسطوخودوس می تواند اضطراب را درمان کند که موجب خشکی پوست و بسیاری از مشکلات پوستی می شود. بنابراین، روغن اسطوخودوس یکی از اسانس های شگفت انگیز برای پوست خشک  صورت و بدن است و باید به شیوه مراقبت از پوست اضافه شود. علاوه بر این، روغن اسطوخودوس می تواند به شدت از  خارش و تحریک پوست جلوگیری کند

پوست خود را با این روغن مرطوب کنید، فقط باید روغن اسطوخودوس را به پوست  زده و پانزده  دقیقه دیگر با آب بشوئید

برای استفاده از این روغن برای کاهش استرس و اضطراب، فقط باید ۳ قطره روغن اسطوخودوس را در کف دست خود بمالید و سپس آن را استنشاق کنید

روغن اسطوخودوس به مدت طولانی برای آشپزی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. این روغن دارای منافع بسیاری برای سلامتی، پوست و مو است که من می خواهم در این مقاله به شما معرفی کنم.

این روغن با استفاده از روش تقطیر بخار از گل های اسطوخودوس استخراج می شود. از آنجا که  گل های این گیاه دارای عطر ویژه هستند، روغن اسطوخودوس برای عطر سازی استفاده می شود. این روغن را می توان با سایر اسانس های ضروری مثل عصاره گشنیز، چوب سدر، ژرانیم، مریم گلی مخلوط کرد. امروزه روغن اسطوخودوس را می توان در اشکال مختلف مانند ژل، روغن آروماتراپی، لوسیون و صابون پیدا کرد.

گرچه این روغن به علت عطر خاصی برای عطر استفاده می شود، اکثر حشرات  از جمله مگس ها، پشه ها و پروانه ها این عطر را دوست ندارند. بنابراین، روغن اسطوخدوس  را می توان به عنوان  دافع حشرات استفاده کرد. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات متوجه شده اند که روغن اسطوخودوس حاوی تعدادی از خواص مفید مانند ضد درد، ضد عفونی کننده، حشره کش، آرام بخش  است. این خواص شفا دهنده در جلوگیری از نیش حشرات و کاهش درد و تحریک درد حشرات موثر است.

تعجب آور نیست که روغن اسطوخودوس از مدتها پیش به عنوان دافع حشرات استفاده شده است. در گذشته، این روغن  برای جلوگیری از پروانه ها و سایر حشرات استفاده شد. این روغن برای جلوگیری از نیش خوردن از پشه ها و حشرات دیگر توصیه می شود. همه ما می دانیم که گزش ها و حشرات می تواند منجر به درد، تحریک و انتقال برخی از عفونت ها، شرایط التهابی و بیماری ها شود. طبق گفته والری آن وروود، نویسنده کتاب “کتاب کامل روغنهای ضروری و آروماتراپی”، روغن اسطوخودوس برای کنترل آلودگی هم مفید است.

به منظور  دفع حشرات  می توانید روغن این گیاه را در قالب لوسیون یا اسپری استفاده کنید. هنگام استفاده از  این روغن  برای پوست  لازم نیست این روغن را رقیق کنید. . اگر می خواهید  فواید این روغن را افزایش دهید، این روغن را با روغن اوکالیپتوس یا روغن گریپ فروت مخلوط کنید.

این روغن به عنوان یک روغن  غیر سمی شناخته شده است. بنابراین، سالمندان و کودکان می توانند از این روغن استفاده کنند. حتی زنان باردار می توانند از این روغن استفاده کنند. با این حال، قبل از استفاده از  این روغن  به عنوان  ماده دافع حشره،  باید با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *